Ascona-Locarno: melegség testnek és léleknek,

Írta: Anouk Holthuizen

Átsétál a téren, ahol Ticino fele fagyit eszik. Újabb tíz perc múlva elérjük a Palagiovani szállót, amely egy régi palotából és egy modern bővítményből áll. A lányok nagyon örülnek a hatalmas erkélynek, amelyre közvetlenül a négyágyas szobánkból juthatnak be. A komplexum nagyvonalúan épült: több társalgó, egy kert kőasztalokkal és egy belső udvar található. A recepció mellett van egy nagy játszószoba - ideális nemcsak a kicsiknek, hanem azoknak a szülőknek is, akik szeretnének egy pohár Merlot-t elfogyasztani a kertben. Az a tény, hogy az ifjúsági szállásokon szívesen látják a gyerekeket, különösen kellemessé teszi az ott tartózkodást: a vendégek toleránsak a sikoltozó gyerekekkel szemben, és gyorsan találnak játszótársat.

Hatalmas erkélyünk a Palagiovani ifjúsági szállóban

A locarnói ifjúsági szálló

A Palagiovani Youth Hostel 15 perces sétával vagy busszal 10 perc alatt elérhető Locarno vasútállomásától. A mediterrán klímának köszönhetően az élet nagy része az udvaron és a kertben zajlik. Két-, négy- és hatágyas szobák 39 svájci franktól személyenként, nagy kerékpártároló, játszószoba, szekrények, kerékpárkölcsönző, mosodai szolgáltatás és igény esetén élelmiszer-csomagok túrákhoz. Információ a www.ifjúsági szálló.ch

Meg kell győznünk a gyerekeket, hogy kár lenne a nap hátralévő részét a «Jugiban» tölteni. Amikor megérkezünk a kikötőbe, hogy megnézzük a Brissagoba tartó hajók indulási idejét, mögöttünk megáll a „Trenino”, egy kisvonat, amelyben üdítő szellőben fedezhetjük fel Locarnót. A lányoknál egyértelmű az eset: Trenino. Amikor először elhaladtunk a Maggia melletti Robinson játszótér, majd a kalandos vízicsúszdákkal ellátott Lido uszoda, végül a minigolf pálya mellett, a kislány megnyomta a stop gombot, és felháborodottan így szólt: „Nem tudunk mindenen elhaladni!– Igaza van, kimászunk a kocsiból. Ezt követi egy minigolf a magas fák alatt – ez a hely, amely áldás lehet, különösen a nyári melegben, és sétatávolságra van a strandtól.
Most a lányok is szeretnék látni a Robinson játszóteret. De ez elhanyagoltnak tűnik, és rajtunk kívül nincs ott senki. Gyorsan a tó felé sétálunk, ahol végigsétálunk a parton. Aztán vissza az ifjúsági szállóba, mert ott kora este főznek. Mivel a szobaár csak a reggelit tartalmazza, a vendégek szabadon étkezhetnek máshol és később is. Vacsorára tészta hússal vagy zöldséggel és egy kancsó csapvíz.

A kék óra a Madonna del Sasso nézőpontból.

Mielőtt lemegy a nap, szeretnénk megnézni Locarnót felülről. A sikló a locarnói pályaudvartól a Madonna del Sasso zarándoktemplomhoz visz minket. A látványos sziklás kiemelkedésen sötétedésig gyönyörködünk a völgyben, a tóban és a hegyekben. A lámpásokkal megvilágított keresztúton számos lépcsőn mászunk le egy szakadékon keresztül a városba. Jézus számos szobra több tucat vallási kérdéshez vezeti gyermekeinket. Ha leértünk, aznap negyedszer sétálunk át a téren. Egy zenész kanzonijára lábfogat játszunk a lámpások fényében, és lazítunk a nap harmadik fagyijával, ami a nagyobbik lánya szerint sokkal jobban ízlik itt, mint északon.

Olvasási tipp!

• Az élet a forró napokra csapkod: így könnyű még több nyarat élvezni

Amilyen hangulatosak az ifjúsági szállók a gyermekek számára, az emeletes ágyak egy kicsit kevésbé alkalmasak nagyon magas emberek számára. A férjemmel a padlóra fektettük a matracokat – ez egy meghívó lányainknak, hogy másnap reggel találkozzanak velünk egy hangos „támadással”!»Dobópárnák. Amikor 9-kor találkoztunk.30 órakor a svédasztalos reggelinél döbbenten tapasztaljuk, hogy mi vagyunk az utolsók. Az igazi vándormadarak korán kelnek. És joggal: gyönyörű völgyek találhatók a régióban. Ezt egy kicsit később megtesszük, és Locarnótól felfelé sétálunk a Maggia mentén. De amikor a déli nap túl melegszik, beülünk a posta buszba, és a Ponte Brollába hajtunk, ahol láthatóan olyan jó éttermek vannak, hogy ebédidőben több tucat ticinesi rohan fel az utcákon étkezni. Az általunk megcélzott Grotto America hála Istennek az utolsó parkoló mögött van, közvetlenül a folyó felett, több teraszon. Élő harmonikazene mellett polentát eszünk, húst sütünk, és áhítattal nézzük a hegymászókat egy sziklán.

De most végre a lányok a folyópartra akarnak menni. Tegnai séta után egy széles homokos tengerpartra érünk, ahol rengetegen sütögetnek a napon, üvöltve ugrálnak a jéghideg vízbe és fociznak. A lányaink azonnal leveszik a cipőjüket, és átverekednek a nagy sziklákon, ahol sárbombákat dobnak a vízbe. Víz, kövek, fa – ennyi kell a gyerekeknek ahhoz, hogy órákon át elfoglalhassák magukat. Eközben apa és anya a fák alatt heverésznek, újságot olvasnak, és azon tűnődnek, hogy valójában miért élnek az esős északon.

Három órával később a Centovalli vonattal visszamászunk Locarnóba. Megkapjuk a poggyászt, az utolsó fagyit, aztán Ciao Ticino, legközelebb még néhány éjszakát foglalunk.

Ascona-Locarno – kirándulások és ajánlatok

Ascona-Locarno ideális hely egy rövid kiránduláshoz vagy nyaraláshoz, ahol az egész család megérdemli a pénzét. Varázslatos természet, nagyszerű játszóterek és fürdőzési lehetőségek, homokos strandok és számos sportolási lehetőség, valamint egyéb látnivalók várják, mint például a Cardada-hegy, kötélkalandparkok, a locarnói solymászat vagy a Teatro Dimitri.

Az üdvözlőkártya egy vagy több éjszakás tartózkodás esetén ingyenes, és számos kedvezményt biztosít. A Discovery Card díjköteles, és egy bizonyos ideig ingyenes közlekedést tesz lehetővé, valamint ingyenes hozzáférést biztosít különböző múzeumokhoz, uszodákhoz és egyéb látnivalókhoz. Információ a www.cartaturisticaticino.ch

Anouk Holthuizen újságíró és szövegíró, különféle nyomtatott és online médiák számára ír, felnőttek és gyermekek számára. Két általános iskolás korú gyermek édesanyja, férjével megosztja a munkát és a családi munkát.

A legszebb családi célpontok Svájcban

Lehűlés a tó vizében, hegymászás a magas kötélparkban, túrázás kalandösvényeken: Svájc sok mindent kínál a családoknak. A Switzerland Tourism-szal együttműködve ebben a dossziéban bemutatjuk Önnek Svájc legszebb családi úti céljait.

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here