Camino Frances 2016 – 1. nap: Stuttgartból Léon 2-be,

szombat 03. 2016. szeptember | Kezdődik

Sötét van odakint. A szokásos lefekvés ideje már rég elmúlt. Alvás helyett a kanapén ülök, és küzdök a fáradtság és az idegesség keverékével. A mai nappal egy teljesen új fejezet kezdődik az életemben. Mától zarándok vagyok. És az én utam Santiago de Compostelába most kezdődik. Még nem egészen, mert még itthon vagyok. Csak az éjszaka közepén, 3:30-kor indultunk a reptérre. Az idő pedig fájdalmasan lassan telik.

Tényleg nem felejtettem el semmit?

Az óra mutatója alig mozdul előre, és hogy elfoglaljam magam, nagyjából századszor nézem meg a hátizsákomat. Mindent, amit néhány perce szépen bepakoltam a hátizsákomba, újra kidobom, szétosztom a földön, és újra bepipálom az ellenőrző listát. Csak azért, hogy rájöjjek, hogy minden még mindig ott van. Aztán mindent visszapakolok a hátizsákba: hálózsákot és túrasandált egészen, futónadrágot, pólót, mikroszálas törülközőt és esőköpenyt. A résekbe fehérneműt, zoknit, töltőkábelt és tápegységet tömök. A mosókészlet, a gipsz, a szappan és társai egy cipzáras zacskóban vannak a tetején. A zarándokútlevél, a személyi igazolványom, a bankkártya és a készpénz a nyaktasakban található. Az ivópalack pedig a hátizsák külső oldalára van akasztva. Minden ott van. Minden a helyén. Mint az elmúlt négy alkalommal. A csomagolási rutint így is kidolgozhatja. Mellesleg a túrabotokat sem felejtettem el. Régóta szorosan hozzá vannak kötve Dirk hátizsákjához stretch fóliával. Poggyászok repülőtéri leadásához. A fémvégű botok nem állnak jól a repülőn.

Időtöltés az éjszaka közepén

Hogy eltöltsem az időt a repülőtérre való indulásig, megragadom az egyik zarándokvezetőnket. Több tucatszor elolvastam, de talán találok még egy levelet, amit eddig figyelmen kívül hagytam. A lényeg, hogy hatodszor ne nézzem meg a hátizsákomat.  Elakadok a Léon feletti átjárónál. Végül is ez a kiindulópontunk, és ott rengeteg információt kell szereznie. León, az azonos nevű tartomány fővárosa Kasztíliában és kapunk a világ felé. Ok, nem az egész világnak, de legalább a mi kapunknak a Camino felé. Körülbelül 380 km-re van Léontól Santiago de Composteláig, Dirknek, Sandrának és nekem 18 napunk van, hogy visszarepüljünk. Summa Summarum, amely átlagosan 22 km-t tesz meg naponta. Elég sok, ha belegondolunk, hogy a hétköznapokban maximum 5 kilométernél többet nem szoktunk összejönni. Inkább még kevésbé. De ennek továbbra is megvalósíthatónak kell lennie. Hiszen a kövér Hape-nek is sikerült.

Az indulás előtti utolsó hetekben elhatároztam, hogy elmegyek néhány próbatúrára. Teli poggyásszal. Érezni akartam a vállamra nehezedő súlyt. És az útvonal hosszára is. Végül csak egy túrám sikerült. De ugyanez 28 kilométeren át. Nyári majommelegben és majdnem 10 kilóval a hátadon. Valójában nem is volt olyan rossz. A napi 22 kilométer egy szelet legyen.

Indulás a repülőtérre - tessék

Miközben a távolságokon és a hátizsákom súlyán töprengek, megszólal a csengő. Itt van a mostohaapám – a taxinkkal a repülőtérre. Alig veszem észre a 45 perces autóút Stuttgartig, mert az éjszaka, amelyet átéltem, eléggé a csontjaimban van. Félig pihentető alvás közben fájó izmokról álmodom, valamint fájdalomról és hólyagokról a lábamon. Már jól megy.

Stuttgart - Berlin | Berlin - Madrid

A reptéren a terminál előtti parkolóban elbúcsúzunk, majd egyenesen a check-in pult keresésére indulunk. A nagy bőröndökkel teli mallorcai csomagturisták közül mi kiemelkedünk narancssárga hátizsákjainkkal, és nem tudok megszabadulni attól az érzéstől, hogy az egész repülőtér minket bámul. Mintha a homlokunkon lenne, hogy mire készülünk és merre tartunk. De persze nem, és valószínűleg mindenki mást sem érdekel. De én magam is kalandornak érzem magam, és elég nagynak érzem magam. Aztán hirtelen ott állok a gép előtt, és megint nagyon kicsinek és félősnek érzem magam. Van egy apró propeller repülőgép, mindössze 35 üléssel az aszfalton. Először Berlinbe kell vinnie minket. Ez olcsóbb volt, mintha Stuttgartból közvetlenül Spanyolországba repülne. Berlinből - ha egyáltalán eljutunk odáig ezzel a pici géppel - egy normál menetrend szerinti járattal indulunk tovább Madridba. És onnan még öt óra busszal Léonba.

Búzaföldek / tűző nap / 37 ° C

Szerencsére a járatok nyugodtak, kellemesek és elég gyorsan telnek. Még a légcsavaros repülést is. A madridi busszal való utazás viszont maró. Pihentető, kimerítő és kényelmetlen a tetején. Egy örökkévalóságnak tűnő ideig 37 °C-on autózunk, többnyire holt egyenes utakon a spanyol pampákon keresztül. Búzamező búzaföld után rohan el mellettünk és egyáltalán nem zarándoklatnak tűnik az egész. De amikor úgy tűnik, hogy az egész világ csak arany búzából és perzselő spanyol napból áll, hirtelen ott vagyunk. Léon előttünk fekszik. És a buszsofőr kidob minket az első "Buen Camino" az Estación De Autobuses De Leónnál.

Megérkezett

A kinti buszból eléggé elveszve állunk a buszpályaudvaron, és nem igazán tudunk mit kezdeni magunkkal. Egyikünknek sincs fogalma arról, hová megyünk. Mennyire szeretnénk most egy GPS-t. A körülöttünk élők sem túl segítőkészek, és úgy tűnik, senkit sem érdekel, hogy a három új németországi zarándoknak semmire nincs terve. Szerencsére elég gyorsan felfedeztük az első sárga nyilakat. És lassan egy kis zarándok érzés terjed. Követjük a nyilat, és rövid idő múlva leszállunk Léon nyüzsgő városközpontjában.

Első szállásként az egyik szokásos Alberques mellett döntöttünk, és inkább egy háromágyas szobát foglaltunk egy gyönyörű régi kolostorban. Jobb félni, mint megijedni. Első túránkat a lehető legpihenten szeretnénk kezdeni. Ráadásul nem igazán állunk készen arra, hogy tonnányi más izzadt zarándokokkal feküdjünk le egy tömegszálláson.

A senora a kolostor recepcióján nagyon örül megérkezésünknek, és a kelleténél kicsit izgatottabban köszönt. Az viszont már kevésbé lelkes, hogy egy métert sem értünk spanyolul. Azt pedig nem tartjuk különösebben praktikusnak, hogy a jó nő egy szót sem beszél angolul. De a végén valahogy kézzel-lábbal kommunikálunk. Odaadja nekünk a szobakulcsot, és beleüti az első pecsétet a zarándokok útlevelébe. Így most már hivatalosan is Szent Jakab zarándokai vagyunk. Futás!

Új zarándokok vs. Régi zarándokok

Miután beköltöztünk a szobánkba és a hátizsákjainkat a legközelebbi sarokba dobtuk, belevetjük magunkat Léon harcába. Terv nélkül hagyjuk magunkat átsodródni a sikátorokon, és felfedezzük az első zarándokokat, akik már egy fárasztó napot tudhatnak maguk mögött. Egyik-másik sarkon suttognak rólunk. De ez is csoda: a túrabakancsunk még mindig teljesen tiszta, és túlságosan újnak tűnik. Ennek eredményeként azonnal ki vagyunk tévedve, mint új zarándokok. De nem zavar minket túlságosan. Hiszen mindenkinek el kell kezdenie valahol, és nem mindenkinek van ideje végigmenni Seant-Jeantől.

Miután vásároltunk élelmiszert egy szupermarketben a holnapi zarándoklat első napjára, egy sörre jutunk egy kis kávézóban, közvetlenül a szállodánkkal szemben. Ingyenes tapas is rendelkezésre áll. Ez normális Spanyolországban, de mi még mindig olyan boldogok vagyunk, mint a kisgyerekek karácsonykor. Ennek ellenére nem bírjuk sokáig a kávézóban. A mi színvonalunkhoz képest nagyon korán eltűnünk a kolostori szállodában, és bemászunk az ágyakba. Holnap vár ránk az első igazi zarándoklat. És az ébresztőóra hajnali 5:00-ra van beállítva.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here