Camino Frances 2016 – 14. nap: Ponte Campanától Arzuáig (25 km) 5

péntek 16.09.2016 – Santiago már hív

Tegnappal ellentétben ma reggel csodálatosan fitt vagyok és jól kipihentem magam. A Ponte Campanában töltött éjszaka csodálatos volt. Az ágyak szuper kényelmesek voltak, a hálóterem csendes, és nem voltak olyan idegesítő spanyolok, mint tegnap Gonzarban. Majdnem 10 órát aludtam át az éjszakát, és amikor Sandra ébresztőórája reggel 6-kor csörög, újra felpattanok az ágyból, fényesen és boldogan. Rég nem voltam ennyire kipihent. De mivel a többi zarándok még mindig mélyen szunyókál, a lehető leghalkabban összepakolok a hátizsákom, és kisurranok a kollégiumból. Sandra és Dirk nem sokkal később csoszogtak. Gini és Andi már ébren vannak, de inkább ágyban maradnak egy kicsit, és megígérik, hogy a nap folyamán csatlakozol hozzánk.

Gépkávé és álzarándokok

Amikor elhagyjuk a kollégiumot, az Albergue kertje csendes és magányos a sötétben. Ma reggel hűvös és fúj a szél. De legalább nem esik. Átsétálunk a kerten az Albergue főépületéhez, de az még zárva van. Úgy tűnik, ismét kávé nélkül kell kezdenünk a napot. Szerencsére a teraszon felfedezünk egy kávéfőzőt. Régi és koszos, de zörögni kezd, ha megetöm néhány érmével. A gépből kicsorduló húslevest aligha nevezhetjük kávénak, de nem akarok panaszkodni. Legalább egy kis koffein az ereimben. A Camino de Santiago-n megtanulhatod, hogy elégedett legyél azzal, amit kapsz.

A száraz kávéfőzelékkel a gyomrunkban magunk mögött hagyjuk a Ponte Campana Albergue-t, és Casanován keresztül felfelé túrázunk egy darabig, majd tovább egy igazán szép, dombos tájon. Jól haladunk. Az időjárás ideális a túrázáshoz és igazán kellemes. Az viszont kevésbé kellemes, hogy az ösvény lassan, de biztosan megtelik igazán. Egyre gyakrabban találkozunk zarándokcsoportokkal apró vagy hátizsákokkal, könnyű sportcipőkkel. A legtöbben nem a zarándoklat után akarnak járni, hanem csak azt a 100 kilométert akarják megtenni, ami a Santiago-i Compostelához szükséges. Otthon mutatkozni. Ráadásul ma már sok zarándok ül a kerékpáron. Sziszegnek mellettünk jobbra-balra, nekem pedig folyamatosan oldalra kell ugranom, nehogy felboruljak. A zarándok köszöntése "Buen Camino" egyre ritkábban hallatszik, és ez a különleges hangulat, amely elkísért minket az elmúlt 250 km-en, úgy tűnik, minden kilométerrel elvész Santiago irányába. Ez feldühít és befolyásolja a hangulatomat.

Ebédszünet régi zarándok barátokkal

Miközben egyre nagyobb csalódottsággal bolyongunk a környéken, és rettenetesen idegesek vagyunk zarándoktársaink miatt, egy kis kávézóban kötünk ki dél körül Melide előtt. Sophia és Lorrain egy koszos sátortető alatt ülnek egy meglehetősen ringatózott műanyag asztalon. Örülök, hogy végre újra láthatok ismerős arcokat. Igazi zarándokok – egyik sem a kompostelagos rövidtávú túrázók közül. Összeszerelünk pár széket, leülünk kettejük mellé, és miközben egy kicsit beszélgetünk az elmúlt napokról, úgy döntünk, maradunk egy hosszabb szünetre. Végül is jó előrelépést tettünk ma. Panírozott tintahalat, krokettet és bort rendelünk a pincértől, és nagyon jól érezzük magunkat.

Amint befejezem az étkezést, esni kezd az eső. Tehát valójában csak enyhe szitálás jön be. Semmi vad, de a kávézó összes vendége azonnal pánikba esik. Összebújnak a kávézó apró lombkorona alatt. Emberek, hátizsákok és túrabotok gőzölgő, kuncogó csoportja. A nyüzsgés hektikusan turkál esődzsekik, poncsók és hátizsák huzatok után. És mi? Alig tudunk nem nevetni. Az eső tekintetében teljesen más kalibereket láthattunk az elmúlt napokban. Nyugodtan felöltözünk és készülünk zarándoklatunk folytatására. Túl hangos volt nekünk, túl nyüzsgő és túl turistás volt itt.

Épp induláskor látjuk Andit lejönni felénk a hegyről. Igazából azt tervezte, hogy megvárja Ginit a kávézóban, mert ma megint szép lassan megy. Az általános nyüzsgés miatt azonban gyorsan úgy dönt, hagyja Ginit egy kicsit egyedül túrázni, és velünk megy tovább. Nincs kedve elmenni ebbe a turistakávézóba sem. Egy rövid üzenet után Gini postaládájában végre újra elindultunk négyen.

Seggfej-hegység és stratégiailag jó elhelyezkedésű bárok

Egy ideig mindig lefelé túrázunk, és Szandra és Andi ismét pihen. Ők ketten valóban egymásra találtak a sétatempó tekintetében, és csak Santiago irányába száguldottak. Ezzel tényleg nem megyek. És valójában nincs is kedvem ehhez a versenyhez. Gyönyörű itt a táj, és szeretnék egy kicsit látni a környéket.

Néhány kilométer laza séta után hirtelen egy igazán megújult hegy tárul elém. Közel sem olyan meredek, mint a Camino Duro vagy az O Cebreiro mászása, de olyan, mint a sajt. Szerencsére a zarándokkalauz "stratégiailag jó elhelyezkedésű bárt" ígér a csúcsra érve. Ez nagy motivációt ad az utolsó részhez, és méterről méterre lökdösöm magam a hegyen. Nyugdíjasok múltbeli csoportjai, akik levegő után kapkodnak az ösvény szélén, és fáradtan támaszkodnak túrabotjaikra.

Felérve a csúcsra – Dirk persze megint előttem ért – a zarándokvezető betartja, amit ígér. Valójában van egy bár. Sandra és Andi már egy ideje ott vannak, és mindketten egy pohár sör előtt ülnek. Andi elég nyugodt, és elég boldognak tűnik. Sandra viszont 180-on van, átkozza az egész világot és szidja, mint egy pipaveréb. Fogalmam sincs, miért volt neki olyan nehéz a hegy. Általában én kezdek panaszkodni a legkisebb dologra is. Sandra azonban elmondja, hogy a hegy annyira feldühítette ma, hogy a rétre dobta a botjait és a hátizsákját, sírógörcsöt kapott, és nem akart tovább menni. Nos, egyszer mindenki eljut idáig. Még a legfurcsább helyeken is, és néha minden látható ok nélkül.

Amíg Andi, Dirk és én még mindig Szandrán nevetünk, és szidjuk őt, Johnt látjuk messziről a bár felé sétálni. A magas, hanyag angol egyszerűen összetéveszthetetlen számodra. Láthatóan örül, hogy lát minket, és leül az asztalunkhoz egy rövid beszélgetésre. Beszélgetünk egy kicsit az elmúlt napokról, és ő ismét nagyon megköszöni a zseblámpát, amelyet néhány napja adtunk neki Portomarinban. De aztán újra folytatni akarja. Azt mondja, már érzi Santiagót, és azt hiszem, nagyon izgatott, hogy végre megérkezzen.

Következő megálló: Arzua

Miután János továbbment, megragadjuk a zarándokkalauzokat, és átgondoljuk, hova menjünk ma. Tegnap este Arzua volt a szobában, mint mai cél. A pályáról ez még teljesen lehetséges lenne. Andi és Gini ma szeretnének ismét egy kétágyas szobát, ezért minden további nélkül felhívjuk az összes arzuai zarándokházat. Kétágyas szoba sajnos nincs sehol. Ehhez találunk egy kicsi, aranyos hostelt 20 ággyal, 5 szobával. Ez nagyon jól hangzik, és azonnal lefoglalunk öt ágyat. Jobb, mint a tömeges szállás a 100 kilométeres zarándokok közepette. És csak két óra séta.

Amikor Dirk és én kiürítettük az italainkat, és az arzuai szállás biztonságos, Gini végre megérkezik a bárba. Mivel Sandra söre még félig tele van, Gininek ki kell pihennie a szamárhegyet, Andi pedig inkább leül egy kicsit, én meg Dirk felveszünk a zoknira. Furcsa érzés mindenkit megelőzni. Ellenkező esetben a hátsót szoktuk felhozni. De biztos vagyok benne, hogy a következő két órában Szandra és Andi utolérnek minket valahol.

Az Arzua felé vezető út eleinte jó. Gyönyörű a táj, rohamosan haladunk, most újra süt a nap és remek a hangulatom. De a vége felé az út bosszantó. Végtelenül ostobán húzódik egy főút mentén Arzua külvárosában. Sajnos nem feltétlenül tündökölnek a szépségtől és halálosan unalmasak. Amikor végre megérkeztünk Arzuába, kiderül, hogy a hostelünk a város másik végén van. A hosszú helyen még 2,5 km-t kell gyalogolnunk. Ami egyébként nem éppen szép.

Zuhany luxus túlterhelés

Pontosan két órával a telefonos foglalás után Dirkkel végre megérkezünk a szállóba. Csendes, egy mellékutcában van elrejtve, és valójában mi vagyunk az elsők. Sem Szandrát, sem Andit és Ginit nem látták eddig. Dirk és én bejelentkezünk, egyszerre regisztráljuk a másik hármat, és kapunk egy szép, tágas, 6 ágyas szobát a tető alatt, saját fürdőszobával. Rajtunk kívül még egy zarándok alszik a szobában, de egyébként a szoba magunknak van. Ez állítólag így van. Nagyon izgatott vagyok, elrabolom a fürdőszobát, és bezárkózom egy nagyon hosszú zuhanyozásra. Beleértve a borotválkozást és a hajkezelést. Hiszen ki kell használnia azt a luxust, hogy saját fürdőszobája van. Főleg, ha nem kell sietni.

Miközben csillogóan tiszta ruhába vetem magam, Sandra a szállóba zuhan. És a pörgés itt nem túlzás. Szegény felkúszik a lépcsőn a szobánkba, úgy néz ki, mint egy sétáló szellem, és sült tintahalról és szörnyű gyomorgörcsről nyög. Lelki szemeimben már látom őket összeomlani, és arra készülök, hogy azonnal el kell kapnom őket. Ehelyett a kanapéra veti magát, összegömbölyödik, mint egy cica, és azonnal elalszik. Felmászok az emeletes ágyamra, lefekszem én is, és olyan mélyen elalszom, hogy észre sem veszem, mikor Andi és Gini megérkeznek a szállóba.

Ahogy lassan feltámadok a halálból, lassan 7 óra van. A többiek már ésszerűen újra fittek, és igyekeznek kimenni enni. Sandra kivételével. Még mindig rossz. Azt állítja mereven és határozottan, hogy ez a déli tintahal volt. De megettem őket is, jól vagyok és megint korog a gyomrom. Kihámozom magam kényelmes ágyamból, és mindannyian együtt indulunk a belváros felé. Gasztronómiai szempontból ez meglepően kevés. Van néhány bár és pub, de igazi éttermeket nem találni. Főleg olyanokat, ahol jó zarándokmenüket lehet kapni.

Vissza a 90-es évekbe

Végül egy ütött-kopott bárban kötünk ki, amelyben a sarokban lévő tévéből hangosan dübörög a 90-es évek technoja. A nem túl fiatal pincérnő bőrhöz simuló kék miniruhát visel, és úgy néz ki, mintha egyenesen az éjszakai műszakból jött volna egy bordélyházból. Rendelünk pizzát, sört és Fantát, és amikor végre megérkezik az étel, egészen biztosak vagyunk benne, hogy igazi fagyasztott pizzák állnak előttünk. Eltekintve attól, hogy 8 db van.- Ha eurót kell kiadni egy pizzáért, nem rosszak. És a végén úgyis minden perspektívába kerül, mert a számlánkból hiányzik két sör és egy Fanta. Gyorsan fizetünk, és elhagyjuk a furcsa bárt, mielőtt a furcsa pincérnő rájön a hibájára.

Még nem vonzunk vissza az Albergue-ba. Holnap már napirenden van utunk utolsó előtti szakasza, és mindannyiunknak sürgős szükségünk van arra, hogy minél több benyomást szívjunk magunkba, és élvezzük minden percet. A hostelünkkel szemben egy kis bárban kötöttünk egy éjszakai sapkát. Zarándokok nincsenek itt sehol. Rengeteg helyi lakos élvezi a munka végét és a hétvége kezdetét. A bár előtt egy idősebb férfi friss halat grillez, a pincérnő pedig nem csak sörrel és borral lát el minket, hanem pár percenként hoz ingyen szalonnás kenyereket és rántott tintahalat.

Nagy szomorúság

Minden további pohárral vágyakozunk egy kicsit, mert mindannyian tudjuk, hogy ezek az együtt töltött esték hamarosan véget érnek. Ginivel és Andival végre mobiltelefonszámot cserélünk, és szentül megígérjük egymásnak, hogy kapcsolatban maradunk és meglátogatjuk egymást, ha hazaértünk.

Hat nagy sör, hat pohár fehérbor és néhány érzelmes barátsági fogadalom később, este 10 óra körül kicsit beborulva támolyogunk vissza a hostelbe, és azonnal bedőlünk az ágyba.

Még két nap Santiagoba

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here