Camino Frances 2016 – 15. nap: Arzuától Lavacolláig (28 km),

szombat 17.09.2016 – Santiago már hív

Ma van az utolsó előtti szakasz. Gini és Andi Monte de Gozóba akarnak menni, Dirk, Sandra és én a 28 km-re lévő Lavacolla mellett döntöttünk, mint napi úti célunk. De ma reggel nem igazán siet senki, így mindannyian viszonylag sokáig hemperegünk felkelés után. Mivel Gini és Andi még szeretnének egy lazán reggelizni, de egyáltalán nem vagyunk éhesek, végre kettesben hagyjuk Arzuában és megint csak hármunkat hagyjuk.

Gyorsan kiértünk Arzuából, és hirtelen nagyon boldog vagyok, hogy a szállásunk a falu végén van. Tegnap még hülyeségnek tartottam, de most már nem kell az ébredező városon keresztül kínlódnom, hanem a természetben vagyok és újra élvezhetem a nyugalmat.

A nyugalom élvezete a nap további részeinek mottója is. Nagy távolságokat gyalogolunk egymástól külön, szinte senki sem beszél, mindenkinek megvan a maga gondolata. Emiatt ez a szakaszjelentés a legrövidebb az összes közül. Egész egyszerűen alig fényképezett valaki, és naplóbejegyzést sem tudtam készíteni a napról.

Miután a délelőtt szinte végig erdőkön és szakadékokon keresztül túráztunk, dél körül lassan visszatérünk a civilizáció felé. Az első táblák és jelzőkövek jelzik, hogy Santiago csak néhány kilométerre van, és az autóval 20 perc alatt a célunkra érhetünk. De előbb el kell mennünk a Santiago-i repülőtérre. Nem túl szép, de nagyon érdekes.

A Lavacolla felé vezető út a vártnál gyorsabban véget ért ezen a napon és korábban, mint szeretnénk, már a zarándokszálló előtt vagyunk. Ismét nagyon korán vagyunk, és rajtunk kívül alig van más zarándok. Maga a hostel nagyszerű. És steril. Teljesen személytelen. Tipikus tömegszállás, amit mindig is szívesen elkerültünk. A kollégium gigantikus. Az emeletes ágy az emeletes ágy mellett van, és közöttük olyan szekrények vannak, mint egy öltözőben. A Cozy határozottan más. Egyáltalán semmi sem tart itt bennünket.

A kötelező zuhanyozás, kimosás, ágyazás és hátizsák bepakolása után már csak ki akarunk jutni a szállásunkról és felfedezni egy kicsit a várost. De nem ad semmit. Egy buszmegállón, egy kis szupermarketen, egy templomon és néhány báron kívül nincs itt semmi érdekes. Végül a piactér egyik bárjában elidőzzük a nap hátralévő részét, mielőtt még a mi normánk szerint is rendkívül korán lefeküdnénk.

Összességében egy látványos nap

de holnap végre eljön Santiago.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here