Camino Frances 2016 – 3. nap: Villar de Mazarife-tól Astorgáig (33 km) 3

hétfő 05.09.2017 | Felismerni, milyen átkozottul hosszú lehet 11 km

Egy kellemes és csendes éjszaka után hajnali 5:00 körül fényesen ébredek. Remekül kikelek az ágyból, és nagyon izgatottan kezdem a napot. Lassan azon tűnődöm, miért panaszkodik annyi zarándok az ösvény nehézségei miatt. Sandra, Dirk és én remekül vagyunk. Eltekintve egy kis izomfájdalomtól a vádliban. Eddig egyikünknek sem volt hólyagja, és a vállunk és a hátunk továbbra is remekül működik.

Jó hangulatban kimászunk az ágyunkból, fogat mosunk, belevetjük magunkat túraruhánkba, majd kényelmesen bepakoljuk a hátizsákunkat. Nem kell aggódnunk az alvó zarándoktársak miatt, mert tegnap már nem érkezett hozzá a négyágyas szoba. Reggel 6 órakor végeztünk és indulásra készen vagyunk. A többi zarándok az Albergue de Jesusban még mindig alszik, így végül egyedül indultunk el.

Ma egy hosszú szakaszt szeretnénk kipróbálni. Astorgáig 33 km a terv. És mivel mára napsütést és akár 35 °C-os meleget is jósolnak, úgy döntöttünk, hogy az út lehető legnagyobb részét a reggeli órákban teljesítjük. Szóval megint kihagyjuk a reggelit. Valahol az út mentén lesz egy bár vagy egy kávézó.

Gyorsan megtaláljuk a kiutat Villar de Mazarife-ból. Léonnal ellentétben ez sem művészet. Nem olyan nagy a falu. Sötétben aztán kellemes földutakon túrázunk a spanyol hátországon keresztül. Sandra kicsit távolabb ül le, Dirkkel pedig egy kicsit egyedül sétálunk. Élvezem a békét és a csendet, és boldog vagyok, amikor a horizont lassan rózsaszínűvé válik, és felkel a nap.

Zarándok reggeli 10 kilométer után

10 kilométer megtétele után már csak világosodott, elérjük Villavantét, az első kis falut Astorga felé. A falu elején már nyitva van egy zarándokszállás, és mivel úgyis sürgősen pisiszünetre lenne szükségem, direkt arra indulok. Sandra már ott van, és boldogan jelenti be, hogy a szálláshelyen reggelit szolgálnak fel. Mindössze 5 euróért van egy Cafe con Leche, frissen facsart narancslé és egy croissant. ragyogó. És pont most. Ülünk a reggeli napsütésben az Albergue előtt, és elfogyasztjuk a reggelit. Aztán megkapjuk a nap első bélyegét a zarándokútlevelünkbe, megtöltjük az ivópalackjainkat és végre újra útnak indulunk.

A következő hely a Hospital de Orbigo. Egy gyönyörű város, amelynek története a középkorig nyúlik vissza. Egy impozáns íves híd ível át a Rio Orbigo-n, és vezet a falu bejáratához és a kis, aranyos utcákhoz. Sajnos nem sok időnk van a Hospital de Orbigoban, így csak pár fotót készítek a hídról, és gyorsan magam mögött hagyom a várost.

Ma reggel jól haladunk. Bár már jó meleg van, és a nap is kíméletlenül süt le az égről, a túrázás kellemes és nagyon jó a kedvem. Még jobb, amikor nem sokkal a Hospital de Orbigo után megpillantok egy táblát, amely szerint Astorga távolsága 11 kilométer. "11 kilométer legyen egy szelet" - gondolom magamban, és készülök egy pihentető délutánra. még mindig nevetek.

Az út kezd az idegeidre menni

A táj rövid idő után kietlenné, szárazzá és színtelenné válik. Először felfelé poros ösvényeken, majd egy meglehetősen dombos úton Kasztília pampáin keresztül. Az út lassan kimerítő. Azért is, mert egyre feljebb kúszik a hőmérséklet, és közben nagyon meleg lett. Hébe-hóba apró erdődarabokon keresztül jutunk át, de az út nagy része tűző napon telik. Minden poros és halálosan unalmas felül. Egyre gyakrabban állok meg és tartok egy kis szünetet. A hőség, a por és a monoton útvonal nagyon az idegeimre megy. És az az érzésem, hogy alig tudok előre lépni.

A hangulatom minden lépéssel leromlik, és lassan dühös leszek. Amikor először megkérdezem magamtól, hogy miért csinálom ezt a szart magammal, egy kunyhót fedezek fel a távolban. Egy oázis a semmi közepén. És valójában az oázis a megfelelő szó, mert a kunyhóban nem csak árnyék és hely van a kikapcsolódásra, hanem friss gyümölcsök, zöldségek és italok is. Mindent ingyen, ill. adomány alapon.

Amikor az utolsó métereket a kunyhóig vonszolom, Sandra már ott ül, friss dinnyét, paradicsomot és kávét élvez, és már felvette a bélyeget a zarándokútlevélhez. Dirkkel leülünk és pihenünk egy kicsit. A motivációm a futás folytatására lassan a nullához közelít, és már nincs is hozzá kedvem. De ha semmi sem segít - a következő szállás Astorga. tovább kell mennünk. Nehéz szívvel hagyjuk magunk mögött az oázist és máris kicsit jobb kedvünk van. Állítólag csak 6 km-re van Astorgától.

Valójában hamarosan Astorga első elővárosa látható, és azt mondom magamnak, hogy már nem lehet olyan messze. Mennyit lehet tévedni. Az út hosszú és soha nem ér véget. Először a főút mentén halad burkolatlan utakon, végül aszfaltos úton halad ipari és kereskedelmi területek mellett. A szép határozottan más.

Sandra felemel egy fogat, és ismét leül előre. Mivel mostanra már nagyon rosszkedvű vagyok, Dirket is engedem egy kicsit előre. Mérgemben egyszerűen nincs szükségem társaságra. Most már tisztán érzem a lábaimat is. A hátizsák súlya is. Valahogy minden kényelmetlen és mindenhol szorít és húz. Most már értem azokat az embereket, akik szívesen bedobnák a botjukat a következő sarokba. Pontosan így érzem most magam.

A zarándok unalma

Lépésről lépésre verekedem magam Astorga felé, és unalomból elkezdem számolni a lépteimet. Nem tudom, hány lépést számoltam már, végre előttem van Astorga. Csak egy szintbeli kereszteződés, egy körforgalom és egy emelkedő a város bejáratáig. Dirk vár rám a vasúti átjáró előtt, és amikor meglátom az átjárót, a következő dühroham támad bennem. Egy hatalmas híd vezet át a síneken. Mellesleg olyan aprók, hogy egy nagy lépéssel átugorhattál volna rajtuk. Tehát nem kerítéssel zárták volna be őket. Milyen idióta találta ki ezt most? Cikcakkban járok fel-alá a hídon a másik oldalon. Káromkodok és sírni készülök.

Szerencsére az értelmetlen vasúti kereszteződés után az ösvény csak egy kis távolságra húzódik végig az utcán, majd végre Astorga dereng előttem. Sandra és Dirk már régen lehagytak, és ezért apránként egyedül küzdöm fel magam. A legmeredekebb részen - olyan érzésem van, hogy felborulok és újra legurulok a hegyről - egy csapat kerékpáros jön felém. "Menj, menj, menj " szurkolj, és összeszedem utolsó kis erőmet. A következő kanyar után már ott vagyok, és egyenesen a közösségi szálló felé tartok. Sandra, Dirk és én ott egyeztettünk időpontot arra az esetre, ha elveszítenénk egymást.

Amikor teljesen kimerülten vonszolom magam a zarándokszállóra, Sandra már ott van, már regisztrált hármunkat és szervezett egy négyágyas szobát két emeletes ággyal. Amíg Dirkkel regisztrálunk és gyűjtjük a bélyegünket, egy kínai zarándok ül mellettünk és keservesen sír. A lábad borzasztóan néz ki. Tele vannak buborékokkal és teljesen nyitottak. A karja tényleg az idegei végén van, és örülök, hogy végül is viszonylag jól vagyok. De akkor be kell vonszolnom magam a harmadik emeleti szobánkba.

Az első buborék

A csúcsra érve letépem a túrabakancsomat a lábamról. Milyen jó. De csak az első pillanatban. Cipő nélkül sétálni nem könnyű és igazi kínzás. Az ok is gyorsan kiderül: kövér hólyag futott ki. A lábfejen, közvetlenül a nagylábujjam alatt. Nagy. A korábbi kínai nőre gondolva, a zuhanyhoz kapálózok, és örülök, hogy csak ez az egy hólyagom van. Zuhanyozás után újra félig embernek érzem magam, és lefekszem egy rövid szundira. Szinte azonnal mély álomba merülök, és fel sem ébredek, amíg el nem kezd korogni a gyomrom.

Szunyókálás után felkelni nehezebb, mint valaha az életemben. Fáj az egész testem, és alig bírok felkelni az emeletes ágyból. Sandra is így érez. Mint két öreg nagymama, úgy kikászálódunk az ágyból, és alig tudunk mozdulni. A túracipőt képtelenség felvenni, ezért most először nem törődünk semmiféle stílussal, és belebújunk a túrasandálba. Zoknival. Ezer erejéig német klisé. De olyan kellemes.

Zombi nemzet

Mint a zombik, a szállóból az Astorga piacterére kacsázunk, és először a gyógyszertárat irányítjuk. Sürgősen ibuprofenre van szükségünk. És hólyagos tapaszok. Vásárlás után a városháza melletti kis kávézóban keresünk helyet és rendelünk egy igazán nagy vacsorát. Steak sült krumplival Dirknek és tengeri paella Sandrának és nekem. Ma megérdemeltük. Éjjeli sapkaként pedig rögtön utána egy bögre sangria. A szomszéd asztalnál két dániai zarándok ül. Gerd és René. Mindkettő előtt egy nagy, hideg korsó sört, és átadja magát a boldogságnak. Akárcsak mi a sangriánkkal.

Amikor kint besötétedik, visszamegyünk a hostelbe. A ház mögött leültünk a teraszra, és visszanéztünk a napra. Gipszet teszek a hólyagomra, és beszélgetünk néhány németországi és osztrák zarándokokkal. 22 óra körül lassan elcsendesedik a szállás, bemászunk a szobánkba és végül mindannyian gyorsan az ágyunkba esünk. Micsoda nap!

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here