Camino Frances 2016 – 4. nap: Astorgától Rabanalig (20 km) 2

kedd, 06.09.2017 – A Camino a tanulásé!

A tegnapi 33 kilométeres erőltetett menet után Villar de Mazeriféből Astorgába ma reggel nagyon nehéz felkelni. Az egész testem fáj, és úgy érzem, elgázolt rajtam a vonat. Az öltözködés ma ennek megfelelően sokáig tart. És mindenekelőtt a mosdó látogatása. Úgy érzi, tíz perc kell ahhoz a pár méterre a szobánktól. Nyers tojáson járok, és alig tudom rendesen gurítani a lábam. Minden merev és fájdalmas. Sandra is így érez. Csak Dirk nem kapott olyan rosszul.

Miután belekínoztam magam a túracipőmbe, bepakoltam a hátizsákomat és elővigyázatosságból bedobtam egy fájdalomcsillapítót, a nap első nagy akadálya vár rám. Ki kell mennünk a szállóból. És ehhez három emelettel lejjebb van. Lemenni a lépcsőn tiszta pokol és ezerszer rosszabb, mint az emeletes ágyból a mosdóba menni. Sántikálva teszek egyet-egy lépést, és félúton azt kívánom, bárcsak lefeküdnék és meghalnék. Biztos vagyok benne, hogy soha többé nem fogok tudni normálisan lemenni egy lépcsőn. Miközben még mindig halkan szitkozódok és rettenetesen sajnálom magam a fájdalmam miatt, hála Istennek már lent vagyunk. Kilépünk a hajnalba, és Astorga békésen fekszik előttünk. Nyoma sincs annak a hektikus nyüzsgésnek, ami tegnap este itt uralkodott. Csak mi, izzó narancssárga hátizsákunk és a városi fogadót őrző szobor a zarándokbottal.

A félhomályban próbálunk tájékozódni, és véletlenül keresünk egy sárga nyilat, ami kivezet a városból. Túravezetőnk az ösvény ezen szakaszát „nem optimálisan jelölt ”-nek írja le, és sajnos határozottan igaza van. Nyilak vagy egyéb jelölések nem láthatók. Ha szerencsénk van, elmegyünk, és a városháza előtti nagy tér felé haladunk. Alig néhány méter után rábukkanunk a jó kis bárra, ahol tegnap este boldogan szangria borravalót adtunk. Most nyílt meg, és ugyanazt a reggelit kínálja, mint tegnap Villavantéban néhány euróért: kávé, narancslé és croissant. Milyen nagyszerű egybeesés. Egyenesen maradunk reggelizni, és örülök, hogy pihenhetek egy kicsit, mielőtt igazán elkezdődik a mai szakasz.

Amint előttünk van a kávénk, Elke és Franz jön a sarkon. A két zarándok, akivel a legelső bárban találkoztunk az első szakaszunkon Léontól Villar de Mazarifeig. Örülök, hogy újra láthatom őket, és hadd meséljek egy kicsit eddigi útjukról. Elke eredetileg egy barátjával indult együtt. Sérülése miatt korán meg kellett állnia, és vissza kellett repülnie Németországba. Elke ezután egyedül ment tovább, és röviddel ezután találkozott Franz-cal. Azóta ketten elválaszthatatlanok, és bárki, aki megkeresi őket, azt hiszi, hogy egy idős házaspár. Elkének már régen haza kellett volna jönnie, de a fejébe vette, hogy biztosan megérkezik Santagióba. És ezért csak meghosszabbította a szabadságát. Nem tudom, hogy a főnököd hogyan élte át ezt. Az enyém köhögött volna valamit.

Elke és Franz reggelizés közben egy rövid időre elfelejtem a lábam és a hátam fájdalmát. Sajnos csak addig, amíg be nem fejezzük a reggelit és végre úton leszünk. Alig bírok felkelni a székemből, és az Astorgából az első lépések olyan érzések, mintha forró parázson sétálnék. Szerencsére a fájdalom elképesztően gyorsan elmúlik, és méterről méterre javul. Ezután az első tíz kilométert egyhuzamban lefutjuk. Egyelőre nem bonyolult az útvonal. Szinte végig egyenesen haladunk szép vidéki sávokon, egy sík szakaszon, és időnként elhaladunk idilli falvak mellett. Az ösvény lassan megtelik, és egyre több zarándoktal találkozunk. Itt-ott van egy rövid beszélgetésem, de az út nagy részét magamban megyek, és hagyom magam záporozni egy kis zenével az iPhone-omról.

Ha világosodik, megállunk egy bárban egy kis szünetre. Elke és Franz már ott ülnek, és élvezik a felkelő reggeli napot. Nem vettem észre, hogy ők ketten megelőztek minket. Leülünk egy kávéra, dumálunk még egy kicsit kettesben, de viszonylag rövid idő múlva újra úton vagyunk. Ma még melegebbnek kell lennie, mint tegnap, és nagyon szeretnénk mielőbb Rabanalba érkezni.

A következő 5 kilométeren nagyon meleg lesz. Amikor a szomszéd faluban egy furcsa nyugati stílusú bárt fedezünk fel, azonnal megtesszük a következő szünetet. Rendelek egy Fantát és élvezem a napsütést. Beszélgetés közben odajön egy zarándok az asztalunkhoz, és megkérdezi, van-e neki gipszünk. Berlinből jön, és Ginniként mutatkozik be. Astorga óta Andi barátjával utazik. Kisegítem egy gipsszel, és boldogan megy tovább.

Mi is hamarosan újra úton leszünk. Az utolsó 6 kilométer van Rabanalig. A zarándokkalauzból tudom, hogy még hosszú az út felfelé Rabanalig, és egy kicsit demotivált vagyok. Főleg, hogy most már rekkenő a hőség. A meghirdetett felfelé ösvény nagyon szép, és nagyon emlékeztet arra az ösvényre, amely a Reiterleskapelle-tól a Kalte Feldhez vezet otthon. Helyenként nagyon meredek, elég fárasztó, de nagyon kellemes sétálni. Köves, és nagyon vigyáznom kell, hova lépek, de az ösvény többnyire egy kis erdőn keresztül vezet, és a hőmérséklet elviselhető.

Alig jöttem ki azonban az erdőből, amikor a hőség majdnem megöl. Az utolsó rész Rabanalig aszfalton vezet az út mentén. Nincsenek fák, csak tűző napsütés. És az aszfaltról felsugárzó hőtől sem lesz jobb a helyzet. Ismét egy olyan ponton vagyok, ahol lépésről lépésre húzom magam előre. Sandrát már régóta nem látták, Dirk pedig továbbra is elválasztja magát. Szegénynek néhány méterenként meg kell állnia és várnia kell rám. Röviddel Rabanal bejárata előtt végre a kötél végén vagyok. Átvonszolom magam az utcán egy házhoz, amelynek az udvaron van egy kis árnyéka. Csak ülj le. Csak ne boruljon fel.

Miközben még mindig küzdök a keringésemmel, Sandra hirtelen megjelenik előttem a semmiből. Ginnivel, Andival és néhány másik zarándokokkal együtt egy kis bárban ült, alig néhány méterrel arrébb, és várt minket. Dirkkel leülünk, élvezzük az árnyékot, beszélgetünk egy kicsit, és megtöltjük a kulacsainkat.

Miután javult a keringésem, az utolsó pár métert megküzdjük Rabanalig. Az út hosszú, merengő meleg van, majd egyenletesen megy felfelé. De akkor ott vagyunk, és előttünk van a gyönyörű Albergue El Pilar. Sandra nagyon szeretett volna ide jönni, mert ismeri Farkast, a Hospitalero-t egy Facebook-csoportból. És miután megismertem Wolfot (R.ÉN.P. te a legjobb vagy!), ezt is teljesen meg tudom érteni. Hihetetlenül meleg ember, tele értékes élettapasztalattal. És nem fáradt el kérés nélkül továbbadni őket.

Ma először egy igazán tágas közös kollégiumban töltjük az éjszakát. 40 fő egy szobában. Még mindig rendkívül szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogyan készítsem el az emeletes ágyamat. De nem tudom megváltoztatni. És valahogy ez is része a zarándoklat élményének. Ennek ellenére inkább nem gondolok az éjszakára, amikor kimosom és lezuhanyozom.

Miután elvégeztük a napi fontos dolgokat, átmegyünk a hangulatos részre, és kiülünk a teraszra a napon. Egy pillantás a lábamra valami rosszat árul el: hatalmas lett a hólyag a lábamon. Most átfut a lábujjak között és kidudorodik. Nem csoda, hogy elviselhetetlen fájdalmaim voltak egész nap sétálva. Az üdvösség már közeledik Roman, El Pilar második hospitaleroja formájában. Felszúrja a hólyagomat, megengedi, hogy sós vízben fürdessem a lábamat, jóddal fertőtlenít mindent, és még két kis üveg jóddal is tölt a következő napokban.

Frissen orvosolt hólyaggal sokkal jobban érzem magam, és a Rabanal kápolna felé tartunk. Este van ott egy zarándokmise, amit nagyon szeretnénk látni. A vásár nagyon látogatott, és bár teljes egészében angol nyelven zajlik, nagyon megindító és gyönyörű. Első zarándokunk áldásával végre visszatérünk az Albergue-be. Farkassal ülünk egy kicsit bor, tészta és egy hatalmas salátatál mellett, és beszélgetünk a Caminón szerzett élményeiről. Legfontosabb leckéje, amit a további utunk során megad: A Camino a tanulásért van. Egy mondat, amelyre évek múltán túl gyakran kellene gondolnom.

Amikor besötétedik, végre behúzódunk az ágyunkba. Egy lesoványodott, nyurga férfi fekszik az ágyban az utca túloldalán, és egy pillanatra attól tartok, hogy már nem él. De persze megteszi és ezért nyugodtan lehunyom a szemem. Azon a napon nagyon nehezen tudtam elaludni először. Nem szoktam ennyi emberrel egy szobában lenni. Valaki folyamatosan megfordul, köhög, tüsszent, horkol vagy turkál a hátizsákjában. De a napi erőfeszítések végül túlsúlyba kerülnek, és nyugtalan, álomtalan álomba merülök.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here