Camino Frances 2016 – 5. nap: Rabanaltól El Acebóig (18 km) 1

szerda 07.09.2017 - luxus zarándokok vs. Buszos zarándokok vs. időjárás

A Rabanalban töltött éjszaka nyugtalan volt, ezért ma reggel fél 5 körül kelek ki az ágyból, meglehetősen álmosan és motiválatlanul. A többi zarándok nagy része még alszik, így először sötétben kell készülnünk és egy kis zseblámpa segítségével összepakolnunk a cuccainkat. Kicsit pánikba esik, hogy valamit elfelejthetek a kollégiumban, ezért a szükségesnél kétszer többször ellenőrzöm, hogy tényleg mindent bepakoltam-e.

Ám a dühöngésemnek más oka is van: a mai színpad biztosan nem egy parki séta lesz. Bár csak viszonylag rövid, 18 kilométer körüli távot terveztünk az El Acebo felé vezető úton, ma meg kell tennünk az első igazi magasságkülönbséget. Felmegy a Cruz de Ferro-ra, a Camino Frances legmagasabb pontjára, 1500 méter magasan. És hála a hólyagnak a lábamon, többet kapálózok, mint amennyit ésszerűen tudok járni.

Kint még sötét éjszaka van, amikor elhagyjuk Rabanalt. Lépésről lépésre csak a fényszóróink fényével haladhat előre. És mindig szép felfelé. Körülbelül másfél órát mászkálunk az éjszakában, és a séta közbeni fájdalmaim ellenére teljesen kellemesnek találom az utat. Itt a sötétben csak én vagyok, a fejlámpám fénycsóva és a következő lépés. Csodálatos, szinte meditatív. És ha sajnos nem is nagyon látok a tájból, ezen az útszakaszon tényleg ki tudok kapcsolni.

Amikor sötétedni kezd, Foncebadon jelenik meg előttünk a ködben. Egy nagyrészt leromlott állapotú hely, amely sokáig teljesen lakatlan volt. Foncebadónnak jelenleg néhány állandó lakosa van, főleg az elmúlt évek zarándoklati fellendülése miatt. Egy zarándokszálló és egy kis kávézó is rendelkezésre áll. Mivel nem reggeliztünk, mielőtt elindultunk Rabanalból, megállunk a kávézóban, veszünk egy café con leche-t és pár csomagolt süteményt, és kiülünk a teraszra. A kilátás innen fentről lélegzetelállító. A táj felett lassan elillan a köd, és kecskecsorda kóvályog a falu utcáján.

Reggelizés közben társaságot kapunk egy sindelfingeni zarándoktól, aki a kávézó feletti vendégházban szállt meg. Azt mondja magáról, hogy egyike azoknak a luxus zarándokoknak, és azt mondja, hogy egyáltalán nem vágyik a normál zarándokszállásokra. Ezért mindig szállodákban vagy vendégházakban száll meg. Számunkra ez rendben van – mindenki tegyen úgy, ahogy akar. Más zarándokok viszont meglehetősen kritikusan viszonyulnak ezekhez a luxuszarándokokhoz, így a Sindelfinger boldog, hogy végre találkozott valakivel, aki nem ellenséges vele szemben. A beszélgetés során végre kiderül, hogy még szülővárosunkból is ismer embereket. A világ csodálatosan kicsi – még a Camino de Santiagón is.

Miután elfogyasztottuk a kávét, és sikeresen elhoztuk süteményeinket a kecskék elől, elbúcsúzunk Sindelfingertől, és nekivágunk a feljutásnak Cruz de Ferro felé. Maga az ösvény gyönyörű, és teljesen csodálatos lehetett volna - ha egy csomó buszos zarándok nem került volna le nem sokkal a Cruz de Ferro előtt. Könnyű tornacipőkkel és kis napitáskákkal zümmögnek körülöttünk, pár méterenként útban állnak és csacsognak, amennyit csak tudnak. Szeretném a mai színpad első szakaszának nyugalmát és nyugalmát visszakapni és pár perc múlva maximálisan ideges vagyok. A luxuszarándokok kerülik a tömeges szállásokat – ok. De azok az emberek, akik hagyják, hogy busszal sofőrözzék magukat az egyes szakaszokon, majd a többi zarándokot is a táskájukra piszkálják, most már túl vannak velem.

Amikor megérkezünk Cruz de Ferróba, a háttérben maradunk, és megvárjuk, amíg a buszos zarándokok tömege továbbindul. A Cruz de Ferro egy fontos mérföldkő a Camino de Santiago-n, és semmi esetre sem szeretnénk hagyni, hogy a fecsegő nyugdíjasok tönkretegyék ezt a pillanatot. Amikor a csomag végre elment, mindannyian egy követ teszünk a keresztre. Szokás szerint már hoztuk magunkkal otthonról. Állítólag az úton hagyott bűneink szimbóluma.

Néhány töprengő perc után a keresztben Sindelfinger végre újra felbukkan. Megpróbál bevonni minket egy beszélgetésbe, de nem nagyon érezzük magunkat, és úgy döntünk, ideje tovább lépni. Az ösvény most ismét egyenletesen lefelé vezet, és folytatjuk a túrázást keskeny, köves földutakon El Acebo irányába. Most fáj a hólyagom a lábamon, és csak rendkívül lassan tudok előre haladni. Minden alkalommal, amikor megállok, le kell vennem a csizmámat, és meg kell orvosolni a hólyagot. Gyalogolni most már csak csigatempóban lehet, és mivel nem akarom feleslegesen feltartani Dirket és Sandrát, hagyom, hogy mindketten menjenek előre, és egyedül kapálóznak a köves úton.

Félúton végre újra találkozom velük. Ginnivel és Andival együtt fekszel az út szélén egy réten, és pihensz. Leülök néhány percre, mielőtt mindannyian együtt nekivágnánk az El Acebo-ba való leereszkedésnek. Már messziről látszanak az első házak a faluban, és el vagyok ragadtatva. Hegyi falu, mint egy képeskönyvből. A célt szem előtt tartva ismét rendesen csikorgatom a fogam, figyelmen kívül hagyva fájdalmam és végre jó hangulatban érkezünk meg mai szállásunkra, az Albergue La Casa del Peregrino-ba. Elbúcsúzunk Ginnitől és Anditól, akik ma is szeretnének továbbmenni Molinaseca felé, majd egyből a regisztrációhoz megyünk.

Korábbi szállásainkkal ellentétben az Albergue a luxus igazi temploma. Modern, stílusos, lélegzetelállító kilátással és még medence is van. Három ágyat osztanak ki egy hátsó szobában, dobjuk a sarokba a hátizsákjainkat, gyorsan lezuhanyozunk, majd egyenesen a medencébe. Nincs nálunk fürdőruha, de fehérneműben csobbanni is kiváló. Úgy érzi, mindenki itt van, és nem igazán törődünk vele.

Úszás után kapunk két üveg fehérbort a medencebárból, belevetjük magunkat a napba, átnevezzük "El Acebo"-t "El Arenal"-ra, és élvezzük a csodálatosan laza délutánt. Közben Sandra megpróbál barátkozni egy német zarándokokkal, de mivel alig vagy egyáltalán nem kell beszélnie, Sandra gyorsan ismét a borának szenteli magát. Aztán egy hosszú alvás. Akárcsak Dirk és én.

Este, miután a délutáni fehérboros csúsztatások kicsit elaludtak, a döntés előtt állunk, hogy ismét zarándokmenüvel kényeztessük magunkat. De mivel a szálloda éttermében szolgálják fel, nem döntünk ellene. Egyáltalán nem vágyunk a szálloda éttermi hangulatára. Ehelyett leülünk a kis bisztróba, külső terasszal és élvezzük a friss tésztát koktélparadicsommal és garnélával a gyönyörű naplementében.

Vacsora után egy kis zarándokcsoport csatlakozik hozzánk a teraszon. Egy ausztrál gyönyörű mandala tetoválásokkal és elég bő szájjal invitál, hogy üljünk le egy kicsit. De annyira fáradtak vagyunk, hogy köszönettel visszautasítjuk, és felmegyünk a szobánkba. Most társaságunk volt ott. Zarándok a kutyájával. Szívesen töltöttem volna egy kicsit több időt az aranyos kutyával, de amint befekszem az ágyba, szinte azonnal lecsukódik a szemem. És míg odakint lassan közeleg az éjszaka, én már boldogan, mélyen és szilárdan szunyókálok.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here