Camino Frances 2016 – 6. nap: El Acebóból Camponarayába (23 km) 4

csütörtök, 08.09.2016 – Születésnapi parti a Camino de Santiagón

ma különleges nap van. Sandra születésnapja van. Amikor felébredsz, először sokat fogsz hallani, és gratulálsz. Aztán bemegyünk a fürdőbe és megcsináljuk a reggeli macskamosást. Ami egyébként napról napra rövidebb a Caminon. Szandrával néhány napja feladtuk a sminkelést. Akinek 40 fokban a szemébe kerül a kohl, az boldogan kibírja smink nélkül. És a hajunkkal sem foglalkozunk sokáig. Mossuk meg az arcunkat, kössük copfba a hajunkat, mossunk fogat és már indulhatunk is reggel.

De ma még nem vagyok készen arra, hogy elmenjek. A hólyaggolyóm még mindig gondokat okoz, és gondolatban ismét hangosan káromkodok. A lépcsőzés továbbra is óriási probléma számomra. Főleg, ha a csontok és az ízületek még nem melegek. Még egyszer lassan lesétálok a lépcsőn a szobánkból az Albergue kijáratához, lépésről lépésre, és úgy érzem magam, mint egy nagymama.

Figyelmeztetések a zarándokkalauztól

Kint a fájdalom gyorsan feledésbe merül, mert kellemesen hűvös. De koromsötét is. És mindennek a tetejébe zarándokvezetőnk kifejezetten figyelmeztet, hogy ne járjuk az El Acebóból Molinasecába vezető utat sötétben. Összesen körülbelül 700 métert kell ereszkednünk, és helyenként nagyon nehéznek kell lennie az útnak. De minket nem érdekel. menni akarunk. És miközben a csillagok ezer gyémántként csillognak felettünk, mi fényszóróinkkal vonulunk az éjszakába.

Magam is nagy rajongója lettem a sötétben futásnak. Ennek megfelelően jó a hangulatom és repül az idő. Amikor világosodik, már néhány kilométerrel mögöttünk vagyunk, és egy kicsit mérgesek vagyunk zarándokvezetőnkre. Teljesen ok nélkül nyugtalanított bennünket. Eddig nem tévedtünk el, és nem törtük ki a nyakunkat.

Ahogy lekapcsolhatjuk a fejlámpánkat, egy újabb szakaszra érünk a csalogány völgyével, ahol zarándokvezetőnk kifejezetten óvatosságra inte. Nagy sziklákon érdemes meredeken lefelé menni, rossz időben pedig, ha fáradt vagy nehezen járható, bőkezűen kerülje el a völgyet. A rossz séta bizonyos esetekben még mindig vonatkozik rám, de nincs kedvem egyedül sétálni a völgyben. És miután az éjszakai menet már olyan jól sikerült, a zarándokvezető figyelmeztetése inkább kíváncsivá tesz, mint elriaszt.

A csalogány-völgyön keresztül vezető út valójában nem nélkülözi. A zarándokvezető határozottan nem túlzott. A sziklák nagyok, néha meglehetősen meredekek, és a túrabotokkal rendkívül könnyen csúszik a sima kövön, vagy elakad a szikla hasadékaiban. Ráadásul ma reggel az egész völgyre harmat telepedett, így az ösvény is elég sáros és csúszós. Ha fáj a lábfejem, ez nem éppen séta a parkban, de alapvetően az ösvény nem jelent nagy problémát. És nagyon jól szórakozik az emeleten. Különösen azért, mert a csalogány-völgy olyan szép. Ezt elkerülni abszolút szégyen lett volna.

A vártnál hamarabb magunk mögött hagyjuk a csalogány-völgyet, és kicsit szomorú vagyok, hogy az út már nem volt. A völgy egészen különleges nyugalmat árasztott, ami nagyon tetszett. Valójában órákig gyalogolhattam volna ezen a nehéz úton. Szerencsére a szomorúságom nem tart sokáig, mert már vár ránk a következő csúcspont: Molinaseca. Ahogy lemászunk a keskeny, köves ösvényen Molinaseca felé, a falu délibábként terül el előttünk. És úgy néz ki, mintha festették volna.

Reggeli képeskönyves környezetben

Mivel El Acebóban nem reggeliztünk, a szokásos reggeli szünetünket Molinasecában tartjuk. És mivel nagyon szép, a tervezettnél sokkal tovább ülünk kávéval és croissant-nal egy gyönyörű teraszon, és hagyjuk, hogy a táj befolyásoljon minket. Csodálatos itt, és órákig tudtam volna maradni. De semmi sem segít, még hosszú út áll előttünk.

Mai következő úti célunk Ponferrada, Leon tartomány fővárosa. Astorga után Ponferrada az első nagyobb város, ahová újra elvezet az utunk. Nagyon izgatott vagyok, mert Ponferradában van egy gyönyörű templomos kastély. És nagyon szeretném látni őket.

A Molinaseca és Ponferrada közötti út kezdetben meglehetősen egyhangú. Ráadásul lassan megint nagyon meleg van, és minden fokkal romlik a hangulatom. Heat és én biztosan nem leszünk barátok ebben az életben. Sandra leül egy kicsit a következő néhány kilométerre, és előremegy. Dirk és én együtt maradunk, és megegyezünk Sandrával, hogy nem sokkal Ponferrada előtt újra találkozunk. Sajnos teljesen más utakon járunk, különböző helyekre jövünk ki Ponferradában, és olyan érzés, hogy hosszú évekbe telik, míg újra egymásra találunk.

Szokatlan városi nyüzsgés

Amikor megérkezünk Ponferradába, valójában szeretnénk egy rövid pihenőt, enni egyet, majd megkeresni a templomos kastélyt. Alighogy megérkeztünk a belvárosba, de hamar kiderül, hogy ma már semmiképpen sem várható csend. Az egész város talpon van valami nagy fesztivál miatt, és néhány percenként ágyúlövések visszhangzanak a levegőben. Keresünk egy kicsit csendesebb sarkot, beülünk egy járda kávézóba és először rendelünk egy sört.

Amíg a napon ülök, hirtelen nagyon elfáradok. Szinte nulla a vágyam, hogy folytassam a futást, és amikor Dirk és Sandra lassan arra buzdítanak, hogy menjenek tovább, nagyon rosszkedvű leszek. Nagyon röviden átgondolom, hogy vegyek-e szobát itt Ponferradában, és menjek tovább egyedül másnap. De gyorsan elhessegetem a gondolatot. Akármilyen tele van a város, úgyis minden biztosan le van foglalva. Ezen kívül nagyon szeretnék elmenni a templomos kastélyba. Ezért félig motiváltan csatlakozom Dirkhez és Sandrához, és egyengetjük utunkat a tömegen át a teljesen túlzsúfolt középkori piacon a város kijárata felé. Csak azért, hogy kiderüljön, hogy a templomos kastély bezárt. Köszönöm a semmit Ponferrada!

Amikor végre elhagytuk Ponferradát, és magunk mögött hagytuk a nyüzsgést, kicsit javul a hangulatom. Még akkor is, ha még mindig dühös vagyok, mert a templomos kastélyt csak kívülről láttam. Hiszen Ponferrada mögött gyönyörű a táj és bár közben nagyon meleg van, az ösvény könnyen járható. Festői kis falvakon haladunk keresztül, és még van mögöttünk néhány kilométer.

Mosás a gépben – mint a húsvét és a karácsony együtt

Nem sokkal Camponaraya előtt Sandra azt írja nekem, hogy találkozott Ginivel és Andival a falu első Albergue-jában. Ott akar várni Dirkre és rám, és fokozzuk a sebességet. Amikor végre megérkezünk Camponarayba, Sandra, Gini és Andi már kényelmesen ülnek a bárban, és úgy döntöttek, hogy ma itt maradunk. Részemről rendben. Amúgy nincs kedvem tovább menni. Mindannyian bejelentkezünk és kapunk egy 8 ágyas szobát Ginivel és Andival. Tökéletes.

Még nagyobb az öröm, amikor felfedezzük, hogy az Albergue-ban van mosógép és szárítógép. Öt napja a ruháink csak túrószappant és mosódeszkát láttak, és az az érzésem, hogy lassan érzed az illatát. Összedobjuk az összes ruhaneműt, és hagyjuk, hogy minden alaposan kimosódjon és egyszer megszáradjon. Öblítőszerrel együtt. Csodálatos látni, milyen apróságokra számíthatsz egyszerre.

Miután mindannyian frissen zuhanyoztunk, és a szennyesünk olyan, mint az új, áttérünk a nap hangulatos részébe. Hiszen még mindig Szandrának van a születésnapja. És ezt jó ételekkel és sok borral kell megünnepelni. Ginivel és Andival beköltözünk a bárba, és újra találkozunk Gerddel és Renével Dániából, akiket már ismerünk Astorgából.

Születésnapi buli új barátokkal

Ezen az estén Camponarayában mindannyian együtt ünnepelünk és iszunk. Sandra, Dirk, Gini, Andi, Gerd, René és én. Szuper a hangulat, nagy a nevetés és néhány kör fehérbor után végre elmorzsolódik egy-két könnycsepp. Ezt megteheti a Caminón. Főleg, ha úgy kezdi, hogy felváltva elmondja személyes okait, hogy miért utazott a Camino de Santiago-n. A függőségproblémáktól a halálozásokon át a válásokig nagyjából minden kerül az asztalra, amit az emberi sors kínál. Nagyon megindító. És minden bizonnyal ok a több borra.

23 óra körül a Hospitalera elege lett belőlünk és a lakománkból, és bejelenti, hogy hazamennek. Mivel Sandra születésnapja van, behunyja a szemét, és még nem lök minket ágyba. Ehelyett ad nekünk még egy kis bort, és megkér minket, hogy ne legyünk túl hangosak. Megígérjük neki, és röviddel ezután ismét megszegjük az ígéretet. Csak késő este osontunk be a szobáinkba, mérsékelten imbolyogva. Mindannyiunk számára világos, hogy a holnap a szokásosnál jóval később kezdődik. De az este szép volt, és ez a legfontosabb.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here