Camino Frances 2016 – 7. nap: Camponarayától Villafranca del Bierzo 2-ig,

péntek 09.09.2016 – A Buen Camino elbaszott

A tegnap esti borboldog születésnapi buli után ma először kelünk igazán későn. Már 8 óra után járunk, amikor lassan egymás után ébredünk. Már süt a nap a kék égről, és egy szép zarándoknapnak nézhetünk elébe. Egyikünk-másikunknak azonban még mindig dübörög a feje. Beleértve engem is. A tegnap este emléke, és különösen annak, hogyan kerültem az ágyba, meglehetősen homályos. Egy pillanatra pánikba esik, hogy elvesztettem a mobilom és a szemüvegem. Szerencsére mindkettő megtalálható valahol a hálózsákomban, és esküszöm magamnak, hogy a jövőben jobban odafigyelek majd arra, hogy mennyi fehérbort kapok.

Ahogy felkelek és felkészítem magam a lábfejemet érő reggeli fájdalomra, észreveszem, hogy a lábam ma sokkal jobban van. A hólyagom már alig fáj, és a lassú "shuffle", ami annyira bosszantott az elmúlt napokban, ma először teljesen megkímélt. Boldog vagyok, javul a hangulatom, és lassan nagyon izgatott vagyok, hogy nekivágjak a mai szakasznak. Főleg, hogy ez sem igazán hosszú.

Csak addig akarunk menni, amíg kb. Villafranca del Bierzo 15 km-re található. Villafranca mögött kezdődik a rettegett Camino Duro. És ezen a színpadon, amelyet lazán „nehéz útnak” fordítunk, 13 kilométert sétálunk egy meglehetősen heves hegyen. Mindannyian egyetértünk abban, hogy ma erre nincs mód. Nem a tegnapi borhelyzet után. Gerd és René ma reggel nem látható messze, így Gini, Andi, Dirk, Sandra és én úgy döntünk, hogy hagyjuk, hogy ketten aludjanak mámorukat, és csak öt emberrel kezdjük a napot. Biztosan találkozunk még valahol útközben.

Szőlőskertek, ameddig a szem ellát

A Villafranca felé vezető rövid szakasz is nagyon szép és kellemes sétálni. Az ösvény többnyire laposan, szőlőültetvényeken keresztül vezet, ahol a szőlő sűrűn és kövéren lóg a szőlőből. Sandra újra felveszi a tempót, Andival együtt elsprintel, és ismét átveszi a vezetést. Dirk és én tartjuk a laza tempónkat, és középre kerülünk, míg Gini hátraesik és egyedül fut utánunk. A Villafranca hamarabb előttünk van, mint gondoltuk. Legalább a helynévtáblát, mert a falu tényleges bejáratához még mindig egy örökkévalóságnak tűnő út.

Amikor Dirkkel bevonulunk Villafrancába, Sandra és Andi fogad minket. Ők ketten az árnyékban ülnek egy templom kőlépcsőjén, és várnak ránk. Leülünk, és továbbra is várjuk Ginit. Aztán hostelt akarunk keresni. Villafranca elég nagy, és rengeteg szállás található. Ráadásul még korán van, és rajtunk kívül nem sok zarándok érkezett Villafrancába. Szóval még sok időnk van. És amíg Ginire várunk a láthatáron, olvasok egy kicsit Villafrancáról a zarándokkalauzban.

A város a Szent Jakab-út egyik csúcspontja, és "Kis Santiago" néven is ismert. Ennek oka, hogy Villafrancában a templom "Iglesia de Santiago " ill. akinek kegyelmi kapuja "Puerte del Perdon " található. Azok a zarándokok, akik túl betegek vagy túl gyengék ahhoz, hogy Santiagoba folytassák útjukat, kegyelmi kompostelát kaphatnak ebben a templomban. Így bocsánatot kapnak a bűneik, még akkor is, ha nem zarándokoltak egészen Santiago-ig.

Szállót keres és bosszantó zarándoktársat

Szerencsére nincs szükségünk a bűnök korai bocsánatára, és bár még mindig örülök ennek a ténynek, Gini végre elindul. Együtt keresünk egy hostelt, és először kipróbáljuk a közösségi szállót. Sajnos időközben sokkal több zarándok jutott el Villafrancába és máris nagy a nyüzsgés a bejárat előtt. A tömegben azonnal megakad a szemem az El Acebo bőbeszédű ausztrálján. Őrült módján ma nincs kedvünk, ezért inkább keresünk egy csendesebb szállást. Végül az Albergue Leo-ban kötünk ki. Ez a hostel hihetetlenül sok jó értékelést kapott a Tripadviseren, és amúgy is kedvencünk volt a kezdetektől fogva. Már eléggé tele van, de szerencsénk van, és megkapjuk az utolsó öt szabad ágyat.

Lépcső a menybe

A rövid napi szakasznak köszönhetően sokkal kevésbé vagyunk megtörve a kötelező zuhanyozás és ruhamosás után, mint az elmúlt napokban. Mivel tele van akcióval, úgy döntünk, hogy felfedezzük még egy kicsit a várost. Mióta elhagytuk Camponarayát, nem ettünk semmit, és mindannyian nagyon éhesek vagyunk. Első célunk tehát a Villafranca piactér. Egy véget nem érő lépcső vezet fel meredeken. Mint ahogy egyenesen a mennybe vezet. Félúton úgy nyögünk, mintha maratont futnánk. Egy spanyol vidáman "Buen Camino"-t kiált az ajtóból, és rajtunk nevet. Igen igen

"Buen Camino a seggtől "

A piactér tetején a nyüzsgő kávézók néhány szabad asztala egyike felé vesszük az irányt. Szendvicsekkel, sörrel és krokettel élvezzük a napot, és örülünk, hogy ma nem foglalkoztunk a Camino Duróval. Közben megint nagyon meleg lett. Amikor végre ki akartuk fizetni az ételeinket és italainkat, a pincér elvesztette a számlánkat. Szerencsére a mi javunkra. Végül majdnem 10-et kapunk.- Több eurót kaptunk vissza, mint amennyit valójában egyáltalán fizetnünk kellett volna. Nagy a nevetés, és lassan kiderül, hogy a Ginivel és Andival együtt töltött idő a Camino egyik csúcspontja.

Sétáljon a városban és pihenjen a tengerparton

Ebéd után sétálunk a városban, megállunk egy rövid időre egy szupermarketben és végül egy gyönyörű tengerparton kötünk ki. Ott egy kis szünetet tartunk és élvezzük a napsütést, mielőtt visszaindulunk szállásunk felé. Vacsora előtt mindannyian szeretnénk egy kicsit pihenni, ezért visszahúzódunk az ágyunkba aludni. Sajnos a szunyókálásom kimegy a kezemből. Amikor a többiek 17 óra körül újra felkelnek, hirtelen annyira kimerültnek és fáradtnak érzem magam, hogy már távolról sem tudok felkelni. Így hát hagytam a többieket egyedül menni, és csak az ágyban maradok.

Camino Duro vagy sem Camino Duro?

Miközben egyedül feküdtem a hálózsákomon, zavartalanul, gondolataim a következő szakaszra kalandoznak, és átolvasok még néhány beszámolót a Camino Duro-ról. Még mindig nem vagyok benne biztos, hogy holnap tényleg ezt az útvonalváltozatot kell-e megtennem, vagy inkább a völgyben, az autópálya mentén. A többiek mind át akarnak menni a hegyen, nem pedig lent. Nem igazán akarok 13 kilométert felmenni a hegyre, de nem is nagyon akarok lemenni egyedül. Amíg még mindig az agyam dübörög, végre lecsukódik a szemem, és olyan mélyen elalszom, hogy észre sem veszem, mikor jönnek vissza a többiek. Holnap reggel spontán el tudom dönteni, hogy tényleg a Camino Duro-ra megyek-e, vagy inkább egy könnyed túrát teszek a völgyben.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here