Camino Frances 2016 – 8. nap: Villafrancától Ruitelanig (kb. 22 km) 2

szombat 10.09.2016 – ágyi poloskák és boldogság magasan a hegyen

A tegnapi laza nap és a rendkívül kiterjedt 12 órás "szundításom" után ma ismét nagyon korán ébredtem. Kint még mindig sötét van, és az Albergue-ban a legtöbb zarándok még mindig békésen horkol. Sajnos még mindig nem derült ki egyik napról a másikra, hogy ma tényleg a Camino Duro-n sétáljak-e, vagy inkább a völgyön keresztül menjek át a könnyebb úton. Ez nem igazán tesz jót a hangulatomnak, és megint elmerülök, miközben összepakolom és mosom a reggeli ruháimat. A lényeg az, hogy minél tovább halasszuk a menetet.

Ahogy Dirk, Sandra, Gini és Andi lassan kimászik az ágyukból, kiderül, hogy Gini is bizonytalan a mai színpadot illetően. Akárcsak én, ő sem döntötte még el, melyik utat választja. Nagyon boldog vagyok, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki ennyire tiszteli a Camino Durót, és egyetértek Ginivel abban, hogy hagyjuk, hogy az egész megtörténjen velünk. Végre spontán dönthetünk, ha eljön az ideje. De előbb szeretnénk reggelizni. Tegnap kenyeret, szalámit, karamell pudingot és ivócsokit rejtegettünk a kiskonyha hűtőjébe és ezért van ma mit enni indulás előtt. Nem szoktam már hozzá. De fantasztikus. És valószínűleg nem is olyan rossz ma.

Ágyi poloska vagy nincs poloska?

Miközben reggelizünk, Gini egy kis fekete bogarat fedez fel a hátizsákján, és azonnal pánikba esik, hogy ez egy poloska lehet. Alaposan szemügyre vesszük az állatot, guglizzuk az ujjainkat, és utána még mindig nem vagyunk okosabbak. Mivel az ágyi poloskákat elővigyázatosságból jelenteni kell, Gini elővigyázatosságból figyelmezteti a Hospitalerát. Nem éppen lelkes és láthatóan bosszús. Ennek ellenére velünk együtt még egyszer megnézi szegény állatot. Végül a Hospitalera biztos abban, hogy nem ágyi poloskáról van szó, és megkönnyebbültünk. Ezt csak kihagytuk volna. De Gini még mindig biztos abban, hogy ez volt, és elővigyázatosságból gyorsan ki akar szállni az Albergue-ből. A döntés "Camino Duro – igen vagy nem " egyre közelebb kerül. Közben nagyon rosszul érzem magam a gyomromban, ezért különös vonakodással vánszorogok ki az éjszakába.

Ma reggel gyorsan megtaláljuk a kiutat Villafrancából. Alig vannak emberek az úton, és alig látunk járművet. Sokkal gyorsabban, mint szeretném, csak egy keskeny út választ el minket a Camino Duro-hoz vezető csomóponttól. Néhány ház között kátyúkkal teli köves út vezet fel jobbra a hegyre, és végül eltűnik az erdőben.  Az egész nem hívogatónak tűnik. Mintha itt kitörhetné a nyakát, orvvadászok támadhatnának vagy megehetik volna a kutyák. Esetleg mind együtt.

A hegyen vagy az autópálya mentén?

Szóval most a csomópont előtt állok, és nem vagyok egészen biztos benne, hogy nevessek vagy sírjak. Eljött a döntés órája. Dirk és Andi nagyon el akarnak menni a Camino Duro-ra. Szandra is. Ők hárman ambiciózusak voltak, miután Hape Kerkeling csak a legszörnyűbb horror történeteket írta erről a színpadról. Amire egyébként ő maga soha nem ment – ​​a gyáva. Ginivel tanácstalanul nézünk egymásra, míg Dirk, Sandra és Andi már robognak az utca túloldalán. Nem nagyon tudom megbecsülni, mire gondol Gini, de amikor újra ránézek a meredek emelkedőre, a másodperc töredéke alatt eldöntöm, hogy én is fel akarok menni. Magamon teljesen meglepve, lelépek. Mielőtt meggondolom magam. És Gini is üget utána. Összekapaszkodni, együtt lendíteni.

Az első 15 percben tényleg nagyon meredek felfelé sziklás erdei ösvényeken. Titokban átkozom magam a döntésemért, hogy kínzom magam itt. Egyáltalán miért csinálok ilyen szart magammal, kérdezem magamtól öt másodpercenként. Sötét van. Hideg van. Meredek. És néhány másodpercenként egy ág húzza a ruháimat. Ezen az úton ma semmi meditatív nincs, és a sötétben járás most először idegesít. Különben elég jónak találtam. Egyetlen fénypontom az a tény, hogy a fejlámpám félhomályában nem is látom, milyen borzasztóan meredek az út, és milyen messze megy még felfelé. Csak a vádlim növekedését veszem észre. És a tüdőmben. Mert zihálok, mint korábban ritkán.

Váratlan szépség

Amikor a hangulatom elérte a mélypontot, és komolyan fontolgatom, hogy újra megfordulok, az út hirtelen ellaposodik. Az erdő kitisztul, és meglepődve látom, hogy már elég magasan vagyunk. Lassan világosodik a horizont, mögöttünk villafranca fényei csillognak a szürkületben és alattunk az apró autópálya kanyarog a völgyben. Több erdőtűz tombol a völgy túloldalán lévő dombokon, és kísérteties fényben fürdeti a tájat. Egyszerre lenyűgöző, ijesztő és gyönyörű. Ahogy ott állok és nézem a lángokat, hirtelen mély nyugalmat és belső békét érzek. Egyszerűen boldog vagyok, és valószínűleg soha nem voltam többet itt és most, mint ma reggel valahol a Camino Duro magányában.

Hiszen alig tudok elszakadni a völgyre nyíló lenyűgöző kilátástól. De egyik sem segít. tovább kell mennünk. Néha meredekebben, majd ismét kellemesen laposan megyek tovább a hegyen, és kezd igazán szórakoztató lenni az ösvény. Gyönyörű a táj, és valahányszor lenézek az autópályára, örülök, hogy végül is a Camino Duro mellett döntöttem. Az út az autópályán nagyon borzalmas lett volna. Sajnos Gininek nagyobb problémái vannak a Camino Duróval, mint nekem, és folyamatosan lemarad. Andi végre átveszi a hátizsákját, és megegyezünk, hogy Sandra, Dirk és én egyszer megcsináljuk. Egy elágazásnál jobbra balra fordulunk, és egy kis kerülőn landolunk. Ez azonban igazi szerencsének bizonyul, mert az ösvény gyönyörű gesztenyeerdőkön keresztül vezet minket Pradela kis hegyi falujába.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Gesztenyés erdők és saját személyes bélyegzőnk

Pradela néhány házból és számtalan kertből áll, amelyekben minden elképzelhető zöldség megterem. És van egy bár is. A már úton lévő 9 kilométer után ez jól jön nekünk. Rendelünk egy café con leche-t és egy szelet tortát, és kiülünk a teraszra a napon. Kis idő múlva egy kutya, pár macska és három augsburgi lány csatlakozik hozzánk. Szentpétervár óta léteznek. Jean az úton, és szeretjük, ha mesélnek azokról a szakaszokról, amelyeket sajnos lekéstünk. Mielőtt újra indulunk, szeretnénk pecsétet szerezni a zarándokútlevelünkhöz a bárban. Sajnos a bárnak egyáltalán nincs hivatalos pecsétje, így a kedves tulajdonos kedvesen kézzel fest valamit az útlevelünkbe: egy hegyi tájat sétapálcás zarándokokkal. Dirk egy rövid hajú zarándokot kap. Szandra és én egy lófarkos zarándok. Nagyon aranyos.

Pradela után már túléltük a Camino Duro legrosszabb részét, és ismét lefelé megyünk. Gesztenyeerdőkön át kellemes ösvényeken sétálunk le a 4 kilométeres Trabadelóig, ahol a Camino Duro ismét találkozik a főúttal. Addig is örülünk, hogy nem vettük, mert kivétel nélkül mindenki nagyon ideges volt az autók, a zaj és a kosz miatt. Ginivel és Andival megegyeztünk, hogy találkozunk még Trabadelóban és szerencsére nagyon hamar megtaláljuk őket. Együtt tartunk még egy pihenőt egy zarándokszálláson, és átgondoljuk, hol töltsük el ma az éjszakát. Végül egyetértünk Ruitelannal. Még 9 kilométer van hátra, és egy fantasztikus hostelnek kell lennie, amelyet két buddhista vezet.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

A Ruitelan felé vezető út a legkevésbé sem versenyezhet a Camino Duro-val, és szinte kizárólag az úton vezet. Az igazán szép más. Ráadásul időközben nagyon meleg lett. Mindenki a saját gondolataiba merülve csoszogunk az aszfalton, és csak meg akarunk érkezni Ruitelanba. Sandra még egyszer átveszi a vezetést, és elég gyorsan eltűnt. Gini, Andi, Dirk és én felhozzuk a hátsót, de Gini és Andi hamarosan még jobban lemaradnak. Dirk és én meglepő módon találkozunk Claudiával és Nancyvel, a két kolumbiai zarándokokkal, akikkel együtt étkeztünk a zarándoklat első napján az Albergue de Jesusban. Gúnyolódnak azon, hogy a mi Speedy Gonzalesünk - Sandra - ismét mindenkit maga mögött hagyott. Megállunk egy kis pletykálkodásra, de aztán elég gyorsan ismét vonulunk tovább.

Vega de Valcare-ban, körülbelül 2,5 kilométerrel Ruitelan előtt újra találkozunk Sandrával. Egy bárban ül, kinyújtja a lábát a napon, és hideg sört fogyaszt. Vele van Gerd és René, akiket Sandra születésnapi partija után hagytunk magunk mögött Camponarayában, és azóta nem láttuk őket. Nagy az öröm, ezért leülünk és megengedünk magunknak még egy rövid pihenőt. Utána Szandrával közösen megküzdjük az utolsó néhány kilométert.

Amikor az apró dolgok boldoggá tesznek

A késő délutáni órákban végre elérjük Ruitelant. Gini és Andi, akiket ismét elvesztettünk valahol Trabadelo után, már ott vannak és várnak ránk az Albergue előtt. Fogalmam sincs, mikor és hol előztek meg minket. Valószínűleg akkor, amikor Gerddel és Renével a bárban ültünk, és elmerültünk a sörünkben. Ma Gini nagyon szeretne egy kétágyas szobát magának és Andinak kettesben. És Sandra, Dirk és én ma sem nagyon akarunk emeletes ágyakat a közös helyiségben. Szerencse, hogy az Albergue-nek van egy második épülete a főépület mellett, amelyben két kétágyas és egy háromágyas szoba található, egyenként 15 fő részére.- Euro személyenként. Azonnal lecsapunk, és a két hospitalero egyike elvezet minket egy aranyos kis házhoz a falu bejáratánál. Csodálatos vidéki fekvésű, hátul van veteményes, terasz és egy kis patak, ami vidáman csobog a ház mellett. Örömmel költözünk be a szobáinkba. Mindenkinek van igazi ágya magának. Paplanokkal. És minden szobához saját fürdőszoba tartozik. Álom.

Miután berendezkedtünk és lezuhanyoztunk, a ház mögötti deszkán rövid ideig kimossuk a szennyesünket, mindent kiakasztunk a tűző napon, majd leülünk a kis patak mellé. Mezítláb a hideg vízben a világ királyainak érezzük magunkat, és csak boldogok vagyunk. Gini azonban eléggé kimerült a Camino Duro menete után, és inkább elalszik. Dirk, Sandra, Andi és én viszont teljesen fel vagyunk fordulva, és kicsit éhesek is vagyunk.

Gini nélkül a szomszéd bárba megyünk. Dirk és Andi bocadillót rendel szalonnával és sörrel. Szandrával fehérbor és rusztikus lencseleves sok zöldséggel. A levest egy nagy serpenyőben tálalják, és isteni íze van. Úgy eszünk, mint a hülyék, de amikor tele vagyunk kartonpapírral, akkor is majdnem félig tele van az edény. Milyen éhesek lehettünk, ha kérem? Szandrával végre nem kapunk egy falatot, de Andi megkönyörül, és még mindig kiüríti az edényt.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Nem csoda, hogy a Buddhának ilyen hasa van

Később a zarándokmenü kapcsán elég oktalanságnak bizonyult, hogy annyira élveztük a bárban. A két buddhista hatalmas mennyiségű ételt szolgál fel. Először egy krémes sárgarépa leves, majd a hatalmas salátatálak friss paradicsommal, olajbogyóval és mozzarellával. Mintha ez nem lenne elég, a spagetti carbonarát tálonként, a vanília pudingot pedig desszertként szolgálják fel.

Az egész csoport felnyög, és nekem elkerülhetetlenül el kell mennem a „Mr.Bean azt hiszi, hogy az étteremben ül, és próbál megszabadulni a steak tartárjától. Nálunk is hasonlóan néz ki. Az egyik zarándok még a sárgarépa levest is közvetlenül a nadrágjára önti. De ez nem segít, mert a tányér gyorsabban megtelik, mint ahogy azt szegény ember ki tudja mondani, hogy "kérlek ne". Amikor a spagettihez érünk, mindannyian annyira tele vagyunk, hogy sztrájkba akarunk lépni. A buddhisták azonban ezt nem fogadják el. Ami az asztalon van, azt megeszik. Szóval valahogy átküzdjük magunkat a desszertig, és utána biztos vagyok benne, hogy a következő három napban nem fogok tudni enni semmit.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Szívesen leültem volna a többi zarándokhoz vacsora után. Vannak ott vicces hollandok, és biztos vagyok benne, hogy egy este velük nagyon jó lenne. Sajnos a pazar ételek hamar megteszik a hatásukat. Fáradok, mint bármi más. És a többiek sem jobbak. Fájó szívvel búcsúzunk a kedves társaságtól, elsétálunk a kis házunkhoz (amit tulajdonképpen magunknak tartunk ezen az éjszakán), és 20:45-kor bemászunk az ágyunkba.

Lefekvés előtt a gondolataim visszakalandoznak a mai színpadra. Szóval ez volt a hírhedt Camino Duro. A "nehéz " út, amelyről annyi rossz hír jár, és amelyet kifejezetten ajánlott csak jó állapot esetén megtenni. Lehetőleg hátizsák nélkül is. egy kicsit mosolyognom kell. Nem baj, tényleg sokat kell nevetnem, és biztos vagyok benne, hogy a Camino Duróval kapcsolatos történetek nem mások, mint marketingintézkedések egy csomagszállító cég számára. Valójában a Camino Duro volt eddig a legszebb szakasza annak az útvonalnak, amelyet ezen a zarándokúton jártunk. Távolsággal! És közel sem volt olyan nehéz, veszélyes és megerőltető, mint ahogy azt mindig állítják.

Még mindig a gesztenyeerdőben járva a gondolataimat a magas Camino Duro-n, végre elalszom. Holnap van a következő hegyi szakasz O Cebreiro faluba. És habozás nélkül mondhatom, hogy "igen, nagyon várom"!

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here