Camino Frances 2016 – 9. nap: Ruitelanból O Cebreirón keresztül a Condesa kórházba (kb. 15 km) 3

vasárnap 11.09.2016 - A legmagasabb hegymászás és a legrondább falu

Miután tegnap olyan csodálatosan elsajátítottuk a Camino Duro-t, ma a következő nehéz szakasz a terv: az O Cebreiro feljutás. 650 méter körüli magasságnövekedéssel kb. 10 kilométerrel ez a második legmagasabb emelkedő az egész Camino de Santiago-n. Csak a Pireneusokon keresztül lehet felmenni. De az idő szűke miatt ki kellett hagynunk őket.

Ma jó hangulatban, csodálatosan kipihenten és teljesen motiváltan ébredek. Egyrészt még mindig ott van az eufória, hogy tegnap le kellett győznöm magam ahhoz, hogy végigmenjek a Camino Durón. Másrészt teljesen fantasztikusan aludtam a csendes háromágyas szobánkban. Szóval egyáltalán nem aggódom a mai szakasz miatt, és nem is félek, mint tegnap. Ellenkezőleg: nagyon várom, és alig várom, hogy induljak.

Amikor összepakoltuk a cuccainkat és készen állunk a menetelésre, Giniről és Andiról még mindig nem látszik semmi. Dirk, Sandra és én úgy döntünk, hogy elmegyünk nélkülük, és megállunk a buddhistáknál egy kávéra a főépületben. Reméljük, időközben megjelenik a kettő. De nem teszik, így csak hárman kezdjük a napot. Ma finom kávéval, Nutellás pirítósokkal és motiváló zenével a rádióból: "Ez a csizma sétához készült".

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Reggel 7 órakor végre elindultunk, és az emelkedő gyorsan meredek lesz. De szép az út, kellemes a levegő és jól haladunk. Körülbelül egy óra múlva elérjük La Faba kis hegyi faluját. Van egy albergue kávézóval, amelyet alternatív hippik üzemeltetnek, és kívülről olyan aranyosnak tűnik, hogy megállunk egy kis szünetre. Dirk és Sandra kap egy kávét, én pedig egy frissen facsart mentás narancslével kényeztetem magam. Eléggé túlárazott, de hosszú idő óta az egyik legjobb. Még akkor is, ha nem vagyok teljesen biztos benne, hogy a "menta" valóban menta volt-e.

Miközben a kávénkat és a narancslevet-bármilyen keveréket isszuk, egy német rendszámú mobilházat nézünk, amely az Albergue előtti téren próbál megfordulni. A sofőr egyértelműen küszködik, de nem talál zöld ágat. Dirk végre megsajnálja – vezetőoktatói tisztelet –, és segít szegény embernek megfordítani a lakóautóját. Örül, hogy lyukas a gyomra, köszöni szépen és lassan ismét indulásra készülünk. A mai jócselekedet meg lenne vele.

La Faba mögött az ösvény meredeken felfelé halad tovább a Laguna de Castila felé. Meglep, milyen könnyű dolgom van a hatalmas lejtő ellenére, és rendkívül jó hangulatban vagyok. A húgyhólyaggolyó már aligha gond, a táj remek, a kilátás csodálatos - egyszerűen gyönyörű ma az élet. És még szebb lesz, amikor mindössze 40 perc múlva elérjük a Laguna de Castila-t.

Messziről vidám zenét hallunk - amolyan ír folkot -, és újra feljebb léptetünk. A zene egy kis bárból szól, és ez csodálatos, mert már 10 óra van. És vele az immár hagyományos 10 órás sör. Vagy a 10 órás Fantám.

Leülünk az egyik szabad asztalhoz a bár előtt, és egy utcai lámpán felfedezzük a "Rudnak és Sebastiennek: GO GO GO" üzenetet. Viccesnek tartjuk az ötletet, ezért úgy döntöttünk, hogy üzenetet hagyunk Gininek, Andinak, Gerdnek és Renének is. Gininek és Andinak valahol Ruitelan és La Faba között kellene lennie jelenleg. Gerdot és Renét Ruitelan előtt láttuk utoljára. Mivel Renének már ott is komoly problémái voltak a lábával, feltételezzük, hogy ők ketten még mögöttünk vannak.

Előveszünk egy papírt és azt írjuk: "Hola Gini & Andi, Gerd & René, 10 órás sör folyik! Találkozunk az emeleten. Ezek a cipők sétához készültek! Moni & Dirk & Sandra ". A "Cipők"-t valójában "Csizmának" kellene hívni - a holnap zenéje alapján. De végül is mindegy. Miután kiürítettük italainkat, még utoljára mosolyogva megvizsgáljuk a jegyzetünket, majd megkezdjük az utolsó emelkedőt O Cebreiro felé.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Lagunától mindössze 2,5 kilométer az O Cebreiro, és végül csak körülbelül 40 percre van szükségünk, amíg a kis hegyi falu szinte a semmiből megjelenik előttünk. Nagyon izgatott vagyok, mert nem számítottam rá, hogy ilyen gyorsan ideérünk. De egy kicsit csalódott is vagyok, mert az emelkedő nagyon szép volt, és tényleg simán tudtam volna még túrázni pár órát.

A csalódottságom gyorsan feledésbe merül, amikor belépünk O Cebreiroba. A falu egyszerűen gyönyörű. Az O Cebreiro nagyrészt Pallozákból áll. Ezek elliptikus kunyhók, amelyeknek se ablakuk, se kéményük nincs, és szalmával vannak befedve. Ezen kívül az Iglesia Santa Maria, a legrégebbi zarándoktemplom a Szent Jakab útján, O Cebreiróban található. Az O Cebreiro különösen híres az 1300-ból származó gazdacsodáról, amelyet a katolikus egyház hivatalosan "O Cebreiro csodájaként" ismer el.

A hagyomány szerint egy jámbor gazda a legnagyobb viharban küzdött fel a hegyre O Cebreiroba, hogy ott szentmisén vegyen részt. Az Istenben kételkedő és misét tartó ember kigúnyolta a szegény gazdát. A szentmise alatt azonban a kenyér és a bor Krisztus testévé és vérévé változott. A szerzetes megtért, és a gazdán már nem mosolyogtak.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Azon a napon O Cebreiróban nem látunk csodát az ostyákban. De szép pecsétet kapunk az impozáns templomban lévő zarándokbérletünkre. Aztán gyorsan magunk mögött hagyjuk a templomot, mert az előtér olyan, mint egy bazár. Lassan észreveszed, hogy egyre közelebb kerülünk Santiagohoz. Egyre turistásabbá válik, és egy kereskedő szinte minden sarkon szeretne eladni nekünk valami szemetet.

Útban O Cebreiro "központja" felé találkozunk Gerd és René karjaival. Milyen öröm újra látni őket. Abszolút nem erre számítottunk. René végre vásárolt túrabotokat, és bár még mindig vannak problémái a lábával, sikerült eljutnia O Cebreiróhoz. Az utca menti kerékpárút fölött, de a tetején van! Nagy teljesítmény. De mivel René még mindig nagyon összetört, ketten úgy döntenek, hogy ma O Cebreiróban maradnak. Dirk, Sandra és én nagyon szeretnénk egy kicsit tovább menni és nagyon gyorsan elköszönni. A következő napokban valahol újra összefutok majd.

Giniről és Andiról még mindig nem látszik semmi, ezért úgy döntünk, tartunk egy kis szünetet, majd folytatjuk a túrázást. A szupermarketben kapunk szalámit, sajtot és pár fánkot, ülünk a napon és élvezzük az ételeinket csodálatos kilátással. Aztán összepakolunk, és otthagyjuk O Cebreirót.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Körülbelül másfél órán át folytatjuk a túrázást egy dombos, de gyönyörű tájon. Először is, még mindig jó hangulatban vagyunk. Főleg, ha hirtelen ott állunk a galíciai határkő előtt. Most már valójában nem Léon tartományban vagyunk, hanem Galíciában. És Santiago csak 160 kilométerre van. Nagyszerű érzés. De az eufória elég gyorsan alábbhagy. Legalább nekem. Közben ismét nagyon meleg lett, és a nap irgalmatlanul süt le az égről. Ez elég kimerítővé teszi az utat, főleg, hogy néhány kilométer után ismét emelkedik.

Amikor megjelenik egy falu a láthatáron, magamban eldöntöm, hogy lassan mára jó lesz. Nem szeretem tovább. Sandra és Dirk igen, elvégre mi csak kb. 15 kilométert ért el. Sikerült rávenni őket, hogy pihenjenek a falu bárjában, és a zarándokvezetőnk pillantása valami rosszat mutat ott: nagyon meredeken megy fel a következő lehetséges faluig. Most már határozottan kint vagyok, és bejelentem, hogy ma nem akarok többet futni. Elhatározzuk, hogy megnézzük a helyi Albergue-t, és útközben találkozunk a hollandokkal, akik tegnap velünk vacsoráztak Ruitelanban. Ön is úgy döntött, hogy ma kórházban marad. Az Albergu egyszerű, de tiszta, és nagy örömömre Sandra és Dirk végül beleegyezik, hogy itt maradjanak.

A báron kívül a Hospital da Condesa nem igazán kínál sok mindent, és nem is különösebben szép. Titokban lelkiismeretfurdalásom támad, mert a világon semmiért nem akartam folytatni. Főleg, amikor Sandra felfedez pár láncra kötött kutyát, akik mindjárt szomjan halnak. Mindent összevetve, ez itt tényleg elég bosszantó. Ezért a nap hátralévő részét felváltva az Albergue-ben és a bárban töltjük. Vacsorára egy nagy vegyes saláta van Sandrának és nekem, valamint egy steak krumplival Dirknek. Ezt követően viszonylag korán rogyunk az ágyunkba, és készülünk egy nagyon kellemetlen éjszakára. Csak egy nagy kollégium van, összesen 20 zarándok számára. Ez vidám lehet.

Várom a további beszámolókat a zarándoklatomról? Itt megtalálja az összes eddig megjelent jelentést és naplóbejegyzést, világosan összefoglalva: Zarándoklat a Camino de Santiagón

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here