Kemping fény - erdei romantika a Grand Canyon kapujában 2

Ahogy lassan dübörögünk egy poros földúton, besűrűsödik előttünk az erdő. Körülbelül 400 méterre kell lennünk a következő utcától, hogy szabadon állhassunk a vadonban Chevrolet Suburbanünkkel. Néhány méter után, ami olyan érzés, mintha egy vibráló gép csapdájában lennénk, jobb oldalon egy keskeny ösvény még mélyebbre vezet az erdőbe. Megfordulunk, dübörögünk egy kicsit tovább és hirtelen egy tisztásra állunk. Szerintünk jó lenne itt parkolni. És nyilván mások is ezt gondolták előttünk, mert több felhalmozott kövekből összerakott tűzgyűrűt fedezünk fel, amelyekben nyilvánvalóan csak néhány nappal korábban égett a tűz. Elég messze a főúttól elég biztonságban vagyunk, ezért úgy döntünk, hogy maradunk. Itt közvetlenül a Grand Canyon előtt, valahol a semmi közepén - az amerikai állami erdő közepén.

A sátrunk gyorsan felvert. Ez sem művészet: nekünk nincs. Csak a bérelt Chevy-nk. Lehajtott hátsó ülésekkel egy 29.- Dollár légmatrac a Walmarttól és hálózsákjaink pillanatok alatt nem túl kényelmetlen ággyá varázsolják a SUV-t. Grandiózus kilátás. És a "nappali" is gyorsan beállítható. Két kempingszék szürke és rózsaszín színben, plusz egy hűtőláda, ami a hűtés mellett asztalként is szolgál. Kész. Nincs szükségünk többre idekint.

Nos, egy tűz jó lenne, de erre még várni kell. Az első hivatalos fellépésként új birodalmunkban először hagyjuk magunkat lezuhanni a székeinkre és egy hűvös Bud Light dobozzal koccintani. Rajtunk, az életen és azon a zseniális ötleten, hogy egy SUV-t Camper Light-má alakítsunk. Amint kiürülnek a dobozok, végre kigyullad a tűz. Legfőbb ideje, mert lassan korog a gyomor. Kaptunk néhány steaket a szupermarketben. És még egy kis tálcát is rácsként. De nem tűzifát. Tudtuk, hogy bemegyünk az erdőbe. Azonban gyorsan észrevesszük, hogy ez elég hülye ötlet volt. Nincs itt annyi fát elégetni. És bizonyosan nincs eszközünk néhány ág lefűrészelésére. Szerencsére elődeink hagytak hátra néhány szép ágat. Fenyőtobozokkal keverve igen tekintélyes tűzhöz jutunk. És finom grillezett steakkel és néhány grillezett paradicsommal.

Vacsora után gyorsan leszáll az alkonyat, és a tűz ellenére nagyon friss lesz. Hagyjuk leégni a tüzet, fogat mosunk az izzó parázs fényében, visszamegyünk egy fa mögé pisilni és bemászunk a hálózsákunkba. Kicsit ijesztőnek találom itt, egyedül az erdőben. És valószínűleg minden horrorfilmre gondolok, amit valaha láttam. Ennek ellenére nagyon gyorsan elalszom, és bár éjszaka elég hűvös lesz a hálózsákomban, másnap reggelig jól alszom.

Az új nap reggel fél 6-kor ködfelhőkkel a fák között és a ködön már kétségbeesetten áttörni próbáló napsugarakkal köszönt. Pompás! A világon egyetlen szállodából sem nyílik ilyen kilátás. Egy vörös-barna mókus ül a szemközti fán, és kíváncsian néz rám. Amikor kinyitom a csomagtartó fedelét, elsuhan. Hűvös levegő jut be az autóba, és megborzongok. Gyorsan felöltözünk, fogat mosunk és reggelizzünk egy csésze narancslevet. Kevesebb, mint 10 perccel később a kempingszékeink és a hűtőláda visszakerült az autóba, a szemetet összeszedtük és indulásra készen vagyunk. Következő megálló: Grand Canyon.

Viszlát idilli erdő

Dübörögve hajtunk vissza a ma már jól ismert földúton. Az erdő kitisztul, és hamarosan újra látjuk a főutat. Egy túlméretezett luxus lakóautó rohan el mellettünk. Helló civilizáció. Kár, hogy már visszatértünk. Csak megszoktam az erdő csendjét.

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here