Túra tipp Sváb-hegy: A geológiai lelőhelyen a Rechberg 1"-ig,

„Miért kóborolna messzire, amikor a jó olyan közel van? „Goethe

Be kell vallanom, néha nem lehet látni az erdőt a fától. Vagy az én esetemben: Nem a saját küszöbén látja a csodálatos szabadtéri lehetőségeket. Már Németország egyik legszebb kirándulóterületén, a Sváb-hegyen élek, és mégis először el kell döntenem, hogy végigjárom a Szent Jakab-utat, hogy közelebbről is foglalkozhassak a túrázás témájával.

Most, hogy egy igazán professzionális kinézetű túrahátizsák büszke tulajdonosa vagyok, és nagyon jó túrabakancsokat is vásároltam, nemrég volt ideje, hogy végre bevegyem az új felszerelést. Körülbelül 20 km-t terveztek. Rövid körkörös túra indulásként és célként saját otthonával.

Amit nem tudtam indulás előtt: A túra nemcsak a környékünk egyik legszebb kilátójához vezetett, hanem a Camino de Santiago első rövid szakaszához is. Mit tanulunk belőle? Sok út vezet a Caminohoz!

És ha véletlenül rátalál a gyönyörű Sváb-hegyre (vagy akár innen jössz, és alig láttál valamit a mi nagyszerű tájunkból), mindenképpen menj el ezen a gyönyörű ösvényen. Összefoglaltam tippjeimet a Hohenrechberg túrához, gyönyörű zarándoktemplomával és igazán lélegzetelállító kilátásával:

A Hohenrechberg felé vezető geológiai úton

• Rajt / cél: 73525 Schwäbisch Gmünd
  • Távolság: kb. 18,5 km
  • Legmagasabb szintje: 707 m.ü.M.
  • Időtartam: kb. 6-7 óra (beleértve. szünetek)
  • Alkalmas kezdőknek (alap edzettséggel)
  • Babakocsihoz nem alkalmas

A Rechberg körüli túraútvonal részletesen

A túrát Schwäbisch Gmündben célszerű a vasútállomáson, ill. a helyi buszpályaudvaron. Ott balra kell bemenni a Rektor-Klaus-Strassébe, átkelni a B29-en és a Rems-en, majd a Hotel Fortuna után jobbra fordulni a Hauberwegbe. A Hauberweg végén haladjon tovább a gyalogúton és kerékpárúton a Rems mentén, amíg el nem éri a Schwerzerallee-t. Most átmész az egykori vasútvonal alatt Göppingenbe, és követed a táblákat "Geological path". Ez egy lovagláshoz vezet, ahol az ösvény egy kis távolság után elválik. Itt menjen a bal oldali úton, és ezen haladjon a Hölltalba a Schützenhaus irányába. A geológiai út ezután a Schützenhaus parkolójánál kezdődik.

A geológiai út

A geológiai nyomvonal eleinte meglehetősen sík ösvény. Elhaladsz két kis hídon, és ezek között mindig találsz érdekes információs táblákat és grafikonokat. Amint a völgy szűkül, az ösvény észrevehetően felkapaszkodik, és közvetlenül a Rechberg alatti fennsíkra vezet. Erről a fennsíkról már csodálatos kilátás nyílik Straßdorfra és a Hohenstaufenre.

Fel a Rechbergig

Ha Rechbergbe szeretne eljutni, kövesse az utat az utcára, menjen át rajta, és tartsa balra a kis metlangeni közösség irányába. Metlangenben először jobbra kell menni a Reitprechtser Strasse-ra, majd körülbelül 200 méter után balra kell fordulni az "Unter der Ruine" utcába. Innen meredeken megy felfelé a Rechbergig. Minél magasabbra jutsz, annál szebb a kilátás a Sváb-erdőre és a Frickenhofer Höhére.

A következő falu, amelyet ezen az úton elérhet, Rechberg-Hinterweiler. Ebben a kis, álmos faluban menjen egyenesen a Griesbachweg mentén, és kövesse a Hohenrechberg felé vezető utat. Miután kb. Ezután egy keskeny gyalogút 50 méterrel balra halad. A "RUINE " szavakat tartalmazó tábla és a kagylóhéj jelzi ezt az utat. Mostantól a Camino de Santiago egy szakaszán tartózkodik.

Feljutás a romhoz

A Rechberg felé vezető emelkedés során fantasztikus kilátás nyílik délre az egész Albra. Az ösvény végén végre elér egy ívhídhoz. Ha közvetlenül a híd után felmegy a bal oldali lépcsőn, eléri a Rechberg romokat. Van itt egy kis kávézó, és meglátogathatja a romokat is.

A Rechberg romjaitól most átmegyünk a boltíves hídon, amely alatt áthaladtunk, és továbbhaladunk a Szent István zarándoktemplom felé vezető úton. Maria. Odaéréshez tartson egyenesen előre, és kövesse az állomás útvonalát. Az ösvénytől jobbra egy másik csodálatos kilátás nyílik innen.

Megérkezett a Hohenrechbergbe, 707 méteres tengerszint feletti magasságban. M. elérte a túra legmagasabb pontját. Ideje egy kis szünetet tartani. A legjobb módja annak, hogy meglátogassa a Szent Péter zarándoktemplomot. Mária, az elesettek emlékműve, és egy kis frissítő a helyi fogadóban.

Descent és Waldstetten

Az ereszkedéshez tartsa balra a zarándoktemplomot, és sétáljon az erdő széle felé. Innen egy ösvény vezet lefelé szerpentineken. Néhány méter múlva keskeny ösvény ágazik le a kövezett ösvényről a bükkerdőbe: a Pfefferweg. Most ezt az utat követi az erdőbe. Teljesen az erdőn keresztül vezet le a Rechbergből Straßdorfba vezető útig.

Miután átkelt ezen az utcán (figyelem: az átkelendő pont egy viszonylag nehezen belátható hajtűkanyarban van) továbbhalad az ösvényen. Körülbelül 300 méter után az ösvény újra elágazik. Menjen balra Straßdorf felé, majd egyenesen Waldstetten felé.

Tartson Waldstetten irányába, és kövesse az útjelzéseket Waldstetten irányába. Az ösvény végén elhagyja az erdőt, és egy tágas réten találja magát egy lakóövezet szélén. Itt sétál a Pfefferweg utolsó méterein a házak irányába. Mostantól visszatértél a civilizációba. Pontosabban Waldstettenben.

Visszaút Schwäbisch Gmündbe

A Pfefferweg végén forduljon balra a Richard-Wagner-Strassébe, majd a végén forduljon jobbra az erdei ösvényre. Ennek végén balra kell betérni a Rechbergstrasse-ra, aminek a végén kiér a főutcára, a Straßdorfer Strasse-ra. Ha itt tartasz, egy körforgalomhoz érsz. Itt balra megy egy másik körforgalomhoz, majd végül balra fordul a Gmünder Straße-ra.

Kövesse a Gmünder Straße-t Waldstettenen keresztül, és haladjon egyenesen, amíg ki nem ér Waldstettenből. A Waldstetter golfpálya mellett végre visszajutsz Schwäbisch Gmündbe, a Szentháromság temető szintjén. A Dreifaltikeitsfriedshof körforgalomnál forduljon balra a Weißensteiner Strasse-ra, és menjen tovább egyenesen, amíg el nem éri a Waldstetter hídot Schwäbisch Gmündben.

Az utolsó darab az állami kertészeti bemutató területén

A Waldstetter híd után balra kell fordulni, és végül bejutni az egykori állami kertészeti bemutató területre a Grabenalle-val. Menj végig a csodálatos sugárúton a végéig, majd tarts balra a Stadtgarten irányába. Most már látszik a vasútállomás. Egy rövid séta után a gyönyörű Schwäbisch Gmünder Stadtgartenen, visszatér a kirándulás kiindulópontjához.

Ha van még időd utána, tegyen egy kis kitérőt Schwäbisch Gmünd belvárosába, és kényeztesse magát egy kis szünettel a számos kávézó egyikében. A történelmi piactér gyönyörű, és mindenképpen megér egy látogatást. Ha ízletes, kiadós ételekre van kedve, annak nagyon tudom ajánlani a Ketch May Beef-et (hamburger) vagy a BigWood-ot (pizza).

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here