Heti Szemle | 05. 11-ig. 2020. október [őszi szünet az Allgäuban 2

A fenyők sötétzöldjének közepén magasodik a kastély az égbe. Fehér, magas, fenséges. Neuschwanstein. Egy kis Disney-érzés van a levegőben. És a levelek és a nyirkos erdőtalaj finom, földes illata. Enyhe szitálás hull az égből, miközben a hűvös őszi szél színes leveleket táncol körbe, és kellemetlenül hidegen kúszik a vastag kabátba. 2020 őszén az Allgäuban. ott voltam! Tehát általában. Nem a neuschwansteini kastélyban.

A kastélyt nem tudtuk meglátogatni, mert kutyát nem vihetnek be. Ráadásul minden jegy elkelt. kedd reggel. Tíz órakor. A vár látványos és instagram-kompatibilis kilátásáért legfeljebb a Marienbrückébe mehettünk volna fel. Szerettük volna, de blokkolták. Felújítási munkák miatt. És mindenekelőtt azon a napon, amikor ott voltunk. Tipikus nyaralás balszerencse. Tudjuk. Nekünk mindegy. És persze még mindig nagyon jól szórakoztunk. Paul elmegy sétálni az Alpseehez, és a férfival a turistákat nézzük a kastély alatti sörkertben.

Egyáltalán nem mondják azt, hogy az ötlet mindig szebb, mint a valóság? Szóval talán jó volt, hogy Neuschwansteint csak képeslap szemszögéből láttam. Így marad az, ami mindig is volt a képzeletemben: egy romantikus kastély magasan a hegyen. Majestic fenyőzöldben. Mindenféle turistatömeg és multikulturális fecsegés nélkül. Ez is kedves.

Reklámok

Időtöltés a hegyi tónál

De nem Neuschwanstein volt az egyetlen ok, amiért az Allgäuban voltunk a múlt héten. Nyaralni voltunk. Egy egész hétig. És mivel az elmúlt néhány hét és hónap nagyon kimerített minket (azaz az embert és engem, a kutyát kevésbé), spontán úgy döntöttünk, hogy elmegyünk néhány napra. Az Allgäu tökéletes erre. Legalábbis nekünk. Üljön be a kocsiba, kocsikázzon két órát délre az A7-esen, és előttünk a hegyek. Most ősszel egy finom porcukorral a csúcsokon. Álomszerű.

A nyaralóhely kiválasztása pragmatikus volt. Paulnak engedni kellett, a többi pedig másodlagos volt. Végül a Landhaus Seeblickben kötöttünk ki Hopfen am See-ben. Füssentől mindössze négy kilométerre, kilátással a tóra és a hegyekre, amibe beleszerettem.

Világjáróként (egy klímával kapcsolatos nyugdíjban ^^) egy ilyen pihenés az Allgäuban teljesen új számomra. A nagyvárosi nyüzsgés helyett reggel ébredj, és nézd meg, ahogy a víz szikrázik ki az ágyból. Kacsák, amelyek kényelmesen sodródnak és siklik a lágy hullámokon. Sirályok keringenek a tó felett. És mögötte a horizonton hófödte csúcsok. Ködtől sűrű. Aztán ki az ágyból, jól érzi magát a ruhádba, fogd a kutyát és menj egy laza sétára a tóparton. Smink nélkül és egy kócos gombóccal a fején. Friss levegő. Csendes. És egy rövid megálló a pékségnél. Az egyetlen a faluban. Friss, még meleg perec és forró kávé a visszaúton. Rövid pihenő a tóparti padkánál. Élvezze újra a panorámát. És akkor kezdje nagyon lassan a napot. meg tudtam szokni.

Városnézés és az Allgäu-Alpok (esőben)

A turisztikai városnézés határozottan nem volt választható ezen a nyaraláson. A neuschwansteini "összeomlás" után nem akartunk több nagy kísérletet, és a kutyának engedték meg a tempót. Egy kis séta Füssenben. Kitérő a Lech-vízeséshez a csillogó türkizkék vizével és az alluviális erdővel, amely buja fáival és kis patakjaival elvarázsolt. És végül egy kirándulás Oberstdorfba. „Oda feltétlenül el kell menned! ”- áradozott az anyós, mielőtt elindultunk, és elveszett a gondolatai az előző nyaralásokról.

Reklámok

"A hegyi vasúton is jó ötlet lenne" - mondta a férfi, miközben Oberstdorfban sétáltunk az esőben. Álljon fel a csúcsra, nézze meg a kis világot lent, majd egy finom ebédet a csúcs étteremben. Kiadós hegyi konyha sajtos spaetzle-vel és Kaiserschmarrn-nal. Ez nem igazán számít nekem, de a vegánnak át kell mennie egy hegyi nyaraláson. Vagy nem, mert előbb fel kell jutni a hegyre. Erős szélben és esőben nem könnyű. Zárt sáv sávonként. És az utolsó lehetőség - a Fellhornbahn - katasztrófa a kutyatulajdonosok számára. Igen, kutyabarátok, és szívesen felviszik magukkal a Bello & Co-t a hegyre a gondolával. Feltéve, ha szájkosárral vannak ellátva. Nekem abszolút nem megy. A kapcsolat módja Paul számára. Nem tudja, csak stresszelte volna, és ez nekünk is kellemetlenné tette volna. Szóval maradj lent. Mint Neuschwansteinen. Nyilvánvalóan a mi sorsunk az Allgäuban.

Egy hegyi nyaralás, ami inkább egy völgyi nyaraláshoz hasonlított. De akkor is szép. Csendes. Kényelmes. Valószínűleg ez az a fajta lassulás, amelyről mindig mindenki beszél. Odahaza pedig tiszta fejjel, frissen tankolt akkumulátorokkal térhet vissza a hétköznapokba. ennek örülök.

Szándékosan töröltem a fennmaradó részeket a heti áttekintésemből ezen a héten. A közösségi média időtúllépésének köszönhetően ma nem tudom neked ajánlani a hét Instagram-profilját, és a médiafogyasztás is nagyon korlátozott volt. Ennek ellenére két dolgot szeretnék ma ajánlani Önnek:

1. A könyv "A folyami rákok dala ". Jelenleg hangoskönyvként hallgatom ezt a könyvet, és a történet teljesen varázslatos. Gyönyörűen, sokrétűen van megírva, és olyan karaktereket tartalmaz, akiket csak szeretni kell. A könyv normál nyomtatott kiadásként vagy hangoskönyvként is elérhető az Audible-től. Különlegesség: Ha Ön Amazon Prime ügyfél, de még nincs Audible-je, 90 napig ingyenesen tesztelheti az Audible-t. Nagyon megéri, mert amikor 2016-ban regisztráltam az Audible-re, már csak 30 nap volt a tesztelésre. Mindenki számára, aki Audible-fiók beszerzésén gondolkodik, ez egy igazán nagyszerű ajánlat. Amazon Affiliate Linkek
  2. Új receptem: Vegán szilvatorta marcipán szórással. Annyira fantasztikus a torta, hogy nem csak az anyós teszten és a kishúgom teszten ment át, hanem a kolléga teszten is. Szuper dolog és abszolút tökéletes esős őszi napokra teával és takaróval a kanapén.

Hagyjuk Meg Véleményét

Please enter your comment!
Please enter your name here